וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חיילי צה"ל נפצעו קל-בינוני "בפיצוץ מוקש בלבנון"

דובר צה"ל טרם מסר מה גרם לפיצוץ לפנות בוקר, אולם בלבנון מדווחים כי סיור שחדר את הגדר לעומק 400 מטרים נתקל במוקש. שניים מהחיילים הובהלו לחדר הניתוח בנהריה

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

ארבעה חיילי צה"ל נפצעו לפנות בוקר (רביעי) בפיצוץ שאירע במהלך פעילות סמוך לגבול לבנון. הארבעה נפצעו פצעים קלים עד בינוניים מרסיסים. הם פונו לבית החולים בנהריה, ושניים מהם הובהלו לחדר הניתוח. עוד שני חיילים אושפזו במחלקה לטיפול נמרץ.

דובר צה"ל מסר כי נערך תחקיר לבדיקת נסיבות הפיצוץ. צבא לבנון הודיע כי החיילים חדרו לעומק 400 מטרים מעבר ל"קו הכחול", הגבול שאליו נסגה ישראל בשנת 2000. כלי התקשורת הממלכתיים בלבנון דיווחו במקביל כי חיל האוויר הישראלי ערך אמש גיחות רבות בשמי המדינה והפר את ריבונותה.

מקור מודיעיני בביירות דיווח לרשת אל ג'זירה כי סיור החיילים עלה על מוקש. לפי דיווחים נוספים, כוח ישראל שהוזעק למקום במהלך התקרית שיגר פצצות תאורה מעבר לגבול הלבנוני. צבא לבנון וכוח יוניפי"ל של האו"ם עשו סריקות במקום.

ידיעות נוספות שהתפרסמו העלו דיווחו סותרים לגבי מיקום הפיצוץ. תושבים בעיירה נאקורה שבדרום לבנון, דיווחו כי שמעו לפנות בוקר שני פיצוצים עזים. מנגד, תחנת הרדיו "קול לבנון" מסרה כי התקרית אירעה בצדו הישראלי של הגבול. לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין, המקורב לחיזבאללה, ארבעת החיילים נפצעו באזור א-לבונה, בתוך שטח לבנון. מקור ביטחוני בביירות אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ אירע במרחק 150 מטרים מהגדר.

ארבעה חיילי צה"ל פונו לביה"ח בנהריה עקב תקרית בגבול הצפון, אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
הכניסה לחדר המיון בבית החולים בנהריה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא לסיור בעיר הבה"דים בנגב, קיבל עדכון בנושא מהמזכיר הצבאי אייל זמיר. נתניהו מסר כי "נמשיך לפעול באחריות כדי להגן על גבולות ישראל", ושלח איחולי החלמה לפצועים בשמו ובשם שר הביטחון משה יעלון. "נמשיך לעשות את העבודה שלנו כדי לשמור על המדינה שלנו", אמר נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לבנון מתלוננת שישראל חודרת לשטחה כדי לשתול מתקני האזנה

בחודש מאי גינה נשיא לבנון, מישל סולימאן, את פעילות צה"ל בלבנון, ואמר כי מפרה את החלטה 1701 שקבעה את הפסקת האש עם ארצו. לדבריו, גיחות חיל האוויר של ישראל בשמי לבנון מהוות "ביטוי למדיניות האיום של האויב וניסיון לערער את היציבות של לבנון".

באותם ימים דווח כי מטוסי קרב ישראליים חצו את הגבול ללבנון פעמים רבות בפרק זמן של 14 שעות ומגיעים לאזורים נרחבים במדינה. זאת, במקביל להפצצות בשטח סוריה שיוחסו לישראל.

בחודש יולי 2012 דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי צה"ל גרם לפיצוץ מתקן מסווג שהותקן בדרום לבנון. תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, דיווחה כי מדובר במתקן האזנה שהותקן על גבי כבל תקשורת של הארגון. בישראל סירבו להתייחס לדיווח.

בעבר נמצאו כמה מתקנים בשטח לבנון, שחשיפתם גררה את לבנון להגיש תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.


בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף.

(עדכון ראשון: 10:31)

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully