וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריב על דיג הצית מחדש את הסכסוך על גיברלטר

טריטוריה של 7 קמ"ר עומדת בלב סכסוך בן מאות שנים בין ספרד לבריטניה. הפעם הספרדים מאיימים לכפות מס בגבול ולאסור על כניסה למרחב האווירי לצורך הגעה לטריטוריה הבריטית

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

השר האחראי על גיברלטר מטעם ממשלת בריטניה קרא לראש ממשלת בריטניה לשלוח עוד כוחות ימיים כדי למנוע פלישות חוזרות ונשנות למי גיברלטר על ידי כוחות משטרה ספרדיים בעוד שהיריבות בת מאות השנים בין המדינות על הטריטוריה הקטנה בתווך שבין אירופה לאפריקה מסרבת לשכוך.

"אחת הסוגיות הרלוונטיות היא שספרד מבצעת פלישות על ידי המשמר האזרחי הנכנס לתוך מימי גיברלטר", אמר פאביו פיקארדו, אשר מוביל את הטריטוריה הבריטית בחצי האי האיברי. "עם נוכחות נוספת של הצי (הבריטי), יהיה קל יותר להראות שאלו מים בריטים", הוסיף וקרא לצי המלכותי לשלוח "משהו גדול יותר מהכלים הקטנים שיש פה עכשיו".

ממתינים להיכנס לגיברלטר בגבול ספרד. רויטרס
עיתונאי מצלם אנשים הממתינים בגבול ספרד עם גיברלטר/רויטרס

הוויכוח על הטריטוריה הקטנה התלקח שוב בעקבות סכסוך על דיג. שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל גרסיה-מרגלו, איים להגיב לאחר שגיברלטר השליכה 70 בלוקים מבטון לתוך הים בחודש שעבר כדי למנוע גישה לדייגים ספרדים במפרץ הקטן סביב גיברלטר. שר החוץ אמר לחדשות ABC כי "המסיבה נגמרה" עבור גיברלטר, לאחר שנים של התנהלות מרוככת מולם. הוא איים לכפות מס של 50 אירו על כל אדם שנכנס או יוצא מגיברלטר, לחקור תרמיות מס של תושבי גיברלטר ולאסור על מטוסים שעושים דרכם לשם להיכנס למרחב האווירי שלה.

נושא ריבונותה של גיברלטר, ששטחה 7 קמ"ר ובה פחות מ-30 אלף תושבים, הפך לוויכוח ארוך שנים בין ספרד ובריטניה מאז סופחה מידי ספרד בראשית המאה ה-18. מאז הכריזה ספרד כי היא בעלת הטריטוריה ומבקשת מאז את השבתה אליה, על אף שמרבית תושבי הטריטוריה מתנגדים לכך.

"אין ספק שיתקיים דיאלוג, ממשלת ספרד מדברת עם כולם, אבל הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לסלק את לבני הבטון האלה, ולאפשר לדייגים לדוג", אמרה אתמול כרמן קרספו, נציגת ממשלת אנדלוסיה. "השליטה במעברים נעשית על פי הסכמים כתובים, ומה שהממשלה עושה הוא לבצע בדיקות מקיפות נגד הברחות ותרמיות כלכליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully