וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין "שבעים פנים" לתורת החישמוקים

תומש (תומר שרון)

7.8.2013 / 16:15

מוטי אלון הורשע במעשים מגונים - ותומש דורש לשפוט יחד איתו גם את שותפיו לפשע: הרבנים שידעו על מעלליו במשך שנים, והחביאו את הכביסה המלוכלכת. פתאום הם נהיו אבירי צדק?

רגע-רגע. הרב מוטי אלון מחשמק נערים, כן? כך קבע היום סופית בית המשפט. אבל הרי זה לא נודע פתאום היום. פורום "תקנה" מכיר את התלונות בעניין כבר שנים. ואז מה? הפורום הזה חוקר אותו, ומגיע למסקנה שכן, הוא מחשמק נערים. תלמידים שלו. אז הם מזהירים אותו, ומנסים לכפות עליו איסור ייחוד (זה שיש עם נשים, רק עם נערים). זה לא עובד. ובכל זאת הם מנסים, כי כמו שאמר השבוע חבר הפורום, הרב יעקב אריאל - "יש לו כישרון גדול ומיוחד (...), וחיפשנו דרך לא לשבור את המעמד שלו". אז הם ממליצים לא לקרוא את הספרים שלו, ו"מגלים" אותו לישיבה רחוקה. אבל מה? אחרי אמצעי ענישה קיצוניים אלה, מתברר שהרב עדיין מתחשמק עם נערים, רק שעכשיו חלקם צריכים לנסוע אליו באוטובוס. בסוף, אחרי כשנתיים, הם מחליטים על צעד ממש קיצוני - לפרסם את הפרשה ברבים. בעקבות זאת נפתחת חקירת משטרה, וההמשך ידוע.

מעשים לא ראויים? ניצול סמכותו כמורה? בואו נעצור את מכונת הכביסה המסתחררת. הוא חישמק נערים. אין "שבעים פנים" לתורת החישמוקים. אולי הפלפול התלמודי וגבה המצח שנקט ה"פורום" גרם אצל חבריו לטשטוש-מה של הצדק הטבעי. לצדק הזה יש ניסוח אחד: אסור. בכלל. אף פעם.

ומה עם תקנה ליורקים על ילדות?

מה זה פורום "תקנה"? אם אני אקים פורום למוסר במקצוע התיאטרון, אקרא לו פורום "רובינא" ואדון בכל מקרה של אונס וניצול, אז אוכל לכפות על במאי סורר הרחקה לפרינג' והקפאה לשנתיים של תרגילי האלתור שלו? מה לעזאזל? למה הם לא הלכו למשטרה?! הרב אריאל הוא עכשיו גיבור שחושף אמיתות? רגע לפני שהמשפט נגמר? הוא צריך להישפט איתו! הוא שותף!

עד לאן מגיעה ההתבטלות הישראלית בפני האליטה הרבנית? אם אני סוגר רבע מרפסת, יהיו אצלי שוטרים בתוך חצי שעה. הוא מחשמק נערים צעירים, וניסו לדבר על ליבו שבבקשה, יפסיק כבודו את חשמוקיו, כי זה לא ראוי? תקנה? מה עם תקנה לגזענות היהודית? מה עם תקנה ליריקות על ילדות בדרך לבית הספר? מה עם תקנה לבריונים שוברי העצמות ששומרים על קדושת השבת? מה עם תקנה לעוקרי עצי הזית, משפילי הערבים, חומסי האדמות, מציתי החלקות ונערי הגבעות?

ומה עם תקנה להבדל בין היכל תרבות מפואר על שטח לא ריבוני לתלולית עפר בעיירת פיתוח? מה עם תקנה למחירי דיור אכזריים, לעומת אזור עדיפות לאומי שאינו חלק מהמדינה? אולי מרוב "תקנה" לאומנית-דתית נהפכת ישראל אט-אט למקום שכמעט אי אפשר לתקן? ואל תקפצו עם "אל תכליל". ועם "מכפיש ציבור שלם". ועם הלהיט הגדול "יש קיצונים בשני הצדדים". לא. זה לא מאוזן. "אצלנו" אף אנס ילדים לא היה נשפט בוועד הבית שלו. מצד שני, מה אני מתעצבן. הרבנים שהוציאו דין רודף לרבין מסתובבים עדיין בינינו, וחלקם צירים חשובים במחוזות הבחירה של ראש הממשלה שלי. אלה בעצם חישמקו את כולנו.

עוד בנושא:
הרב אלון אחרי ההרשעה: "הערב השיעור מתקיים כרגיל"
מעשה מגונה ולא קדוש מעונה / שבתי בנדט

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully