וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע אחרי שנפרד מהנשיאות: מינוי בכיר לאחמדינג'ד

משה-חי הגיגת

5.8.2013 / 18:34

נשיא איראן היוצא מונה לחבר במועצה לאבטחת האינטרס של המשטר - אחת משלוש המועצות החשובות במדינה. תפקיד המועצה הוא לשמור על האינטרסים של המהפכה ולייעץ למנהיג העליון

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, פרסם היום (שני) צו בו הוא ממנה את הנשיא לשעבר, מחמוד אחמדינג'ד, כחבר במועצה לאבטחת האינטרס של המשטר. מדובר בגוף חשוב ביותר באיראן, והוא אחד משלוש המועצות החשובות. ההוכחה הבולטת לכך היא שראש המועצה, האשמי רפסנג'אני, היה אחד היחידים שישב על הבמה בטקס החלפת הנשיאים ביום שבת, אז העביר אחמדינג'ד את המושכות לנשיא הנבחר השביעי של איראן, חסן רוחאני.

נושא: ההנהגה האירנית, אוגוסט 2012. מימין: יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני, יו"ר המועצה לאבטחת האינטרס של המשטר, אכבר האשמי רפסנג'אני, המנהיג העליון עלי חמינאי, הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, וראש הרשות השופטת צאדק לריג'אני. AP
שני מימין: אכבר האשמי רפסנג'אני, המנהיג העליון עלי חמינאי והנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'ד/AP

"בשם האל הרחמן והרחום. האדון הנכבד ד"ר מחמוד אחמדינג'אד, שהאל יהא בעזרך תמיד", כתב חמינאי בצו. "מתוך תשומת לב למאמצים בעלי הערך בשמונה השנים האחרונות של כבודו באחריות הכבדה של נשיאות הרפובליקה האסלאמית של איראן, והניסיון העשיר שצברת בעניין זה, אני ממנה אותך כחבר במועצה לאבטחת האינטרס של המשטר. אני מאחל שהאל יצליח את דרכך".

תפקידה של המועצה הוא לשמור על האינטרסים העליונים של המהפכה האיראנית. היא הוקמה בשנת 1988 על ידי אייתוללה חומייני וקיבלה את הסמכות לחוקק חוקים זמניים וצווי חירום. במקרים בהם הפרלמנט האיראני, "המג'לס", מחוקק חוקים, ומועצת שומרי החוקה, שתפקידה לאשר או לדחות את החוקים שהתקבלו, דוחה אותם, פוסקת המועצה לאבטחת האינטרס בין שני הצדדים.

כמו כן, מייעצת המועצה למנהיג העליון בנושאים שונים, בעיקר בנושאים חוקתיים (חקיקה וחוקה, תוך התוויית הדרך והאינטרסים של המהפכה האיסלאמית). בראש המועצה עומד, כאמור, האשמי רפסנג'אני, ומזכיר המועצה הוא מוחסן רזאאי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה והמועמד הנצחי לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully