וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בכביש 6: שני חיילי צה"ל בין ההרוגים

השניים הם טוראי חי בן נעים, בן 19 מראשון לציון, וסמל-ראשון כפיר דהרי, בן 22 מיבנה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. נהג האוטובוס שפגע במשאית: "התאונה הייתה בלתי נמנעת"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, אבי כהן; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

שני חיילי צה"ל נהרגו היום בתאונה הקטלנית בין אוטובוס למשאית בכביש 6 אשר גבתה ארבעה קורבנות - כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. מדובר צה"ל נמסר כי ההרוגים הם: טוראי חי בן נעים, בן 19 מראשון לציון, וסמל-ראשון כפיר דהרי, בן 22 מיבנה. לאחר מותו הועלה בן נעים לדרגת רב-טוראי. הודעה נמסרה למשפחות.

נהג האוטובוס שהתנגש במשאית באזור מחלף שורק עדיין נמצא במיון של בית החולים איכילוב בתל אביב. הנהג, כבן 60, תוחקר על ידי המשטרה ולדברי עורך דינו הוא שיתף פעולה בחקירה והשיב לכל שאלות השוטרים. הנהג הפצוע טען, כך לפי עורך דינו יעקב שקלאר, שהוא "מזועזע" מהתאונה, שלדבריו "הייתה בלתי נמנעת". "הנהג מתאר כי הוא נסע לפי כל הכללים ובמהירות המותרת בטור אחרי רכבים שנסעו לפניו בכביש 6", אמר עורך דינו. "משאית שנסעה לפניו סטתה לפתע לצד הכביש והסתירה לו את המשאית שחנתה מלפנים. הגרר של המשאית החונה בלט לכביש והוא ניסה לעקוף אך נתקע בגרר". שני הנהגים נחקרו באזהרה ושוחררו בהפקדת ערבות. רישיונם נשלל.

צילום אווירי של התאונה הקטלנית בכביש 6, אוגוסט 2013. יחידה אווירית- משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
צילום אווירי של זירת התאונה בכביש 6/חטיבת דובר המשטרה, יחידה אווירית- משטרת ישראל

נהג המשאית, חיים צרפתי, טען כי חנה בשוליים כדי לתקן תקלה במזגן. "ראיתי מרחוק שאני לא רואה מפרץ לעצור בו אז נאלצתי לחנות שם", שחזר בראיון לחדשות 10. "כמעט שפשתי את המעקה כדי להתקרב אליו ולא להיכנס לכביש. שמתי משולש ואמרתי שהמשולש יעוף אז ירדתי לשים עליו חתיכת עץ. ישבתי בקבינה והורדתי נעליים ופתאום הרגשתי חבטה". הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר נהג האוטובוס הפוגע ואמר: "הייתי במרחק של עשר עד 12 שניות בין חיים למוות. זה חוסר אחריות, טעות של טיפש. הוא גרם אסון להרבה משפחות. נהג אוטובוס שמוביל נוסעים מתנהג בצורה ברוטאלית של נהג בן 17".

בתאונה הקטלנית שהתרחשה בשעות הצהריים היה מעורב קו 377 של חברת האוטובוסים מטרופולין שעשה את דרכו מראשון לציון לבאר שבע. הוא התנגש במשאית לפינוי אשפה, בעת שהיה מלא בנוסעים. ארבעה בני אדם נהרגו וכ-30 נוספים נפצעו, 14 מהם נזקקו להמשך טיפול ופונו על ידי כוחות מד"א לבתי החולים. מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, סיפר כי חמישה מהפצועים שהגיעו למוסד הרפואי נשארו להשגחה. "כולם סובלים ממכות וחבלות בפנים, בצלעות ובגפיים", הוסיף. "אפשר לומר שמצב כולם קל ויציב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
ארבעה בני אדם איבדו את חייהם. זירת האירוע/יותם רונן

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי המשאית עמדה בצד הדרך כאשר האוטובוס התנגש בה מאחור. מדובר בשול דרך צר יחסית ולכן המשאית הרחבה גלשה אל נתיב הנסיעה. לפי החוק, העצירה בשוליים אסורה, אלא במקרים שכלי הרכב אינו יכול להתקדם מסיבות טכניות. מחברת "דרך ארץ" המפעילה את כביש חוצה ישראל נמסר כי מדובר בקטע כביש שאינו מרושת במצלמות.

ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב משה (צ'יקו) אדרי הוסיף כי "הנסיבות של הימצאות המשאית בצד הדרך ושאר הפרטים נחקרים. לא ברור למה המשאית עמדה בצורה כזאת". ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה, סגן-ניצב נועם ביגנסקי, הסביר כי ההמלצה היא להשתדל להמשיך ולנסוע ככל האפשר כי עצירה בשולי הדרך היא "סכנת נפשות". המשטרה חוקרת אם לנהג הייתה סיבה חוקית לעצור.

תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
"היו פצועים בכל מקום - בין הגלגלים, על האוטובוס, כאלה שעפו"/יותם רונן

כתוצאה מההתנגשות, חלק מהנוסעים הושלכו מהחלונות ואחרים נלכדו בתוכו. כמו כן, מסרו עדים כי זבל מהמשאית פוזר בכל סביבת הזירה. בעקבות התאונה, כביש 6 נסגר לתנועה לשני הכיוונים בין שורק לקריית גת, אך כוחות כיבוי שהגיעו למקום ניסרו את הגדר המפרידה בין שני כיווני הנסיעה על מנת לאפשר לכלי הרכב הרבים שנתקעו במקום לחזור לכיוון צפון. שמוליק הרטמן, פרמדיק מגן דוד אדום שהגיע למקום התאונה, סיפר על הזירה המחרידה. "אנחנו רגילים למראות כאלה", אמר. "אבל בכל פעם זה מזעזע מחדש. היו פצועים בכל מקום - בין הגלגלים, על האוטובוס, כאלה שעפו. הזעקנו צוותים נוספים ופינינו אותם באמבולנסים ומסוקים".

תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
14 פצועים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים/יותם רונן

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: "בשלב זה, נסיבות התאונה עדין אינן ברורות ואנו ממתינים לתוצאות חקירת משטרת התנועה. חברת מטרופולין מבקשת למסור תנחומיה הכנים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים".

(עדכון ראשון: 19:58)

התאונה הקטלנית בכביש 6 - כותרות נוספות
4 הרוגים ועשרות נפגעים בתאונת אוטובוס בכביש 6
התאונה בכביש 6: ”הצירים נחסמו, אמבולנסים עמדו בצד”
”צעקו לנהג ’זהירות משאית’, היה בום וירד חושך”

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט - sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully