וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סיבה: "שוטר שבר לסת לאזרח והתיז גז בפניו"

גלעד גרוסמן

4.8.2013 / 18:40

לפי כתב האישום נגד השוטר אורן מנוסביץ', הוא היכה עובר אורח בפתאומיות וללא מניע. כשהיה שרוע על הקרקע, התיז גז בפניו, השליך את תעודת הזהות שלו והוסיף: "שמור על עצמך"

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב נגד שני שוטרי הסיור אורן מנוסביץ' וגיל שילן בגין עבירות של חבלה חמורה, שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום, מנוסביץ' הלם, ללא כל סיבה ובפתאומיות, במכת אגרוף בפניו של תושב העיר ושבר את לסתו. לאחר מכן עזבו השניים את מקום האירוע ונמנעו מלזמן סיוע רפואי למתלונן.

תחילת הפרשה ב-5 באפריל 2011, כאשר לפי כתב האישום הגיעו מנוסביץ' ושילן - אז ראש צוות הסיור - לרחוב אלנבי בתל אביב, בעקבות הודעה על חשד למעשה גניבה. במהלך החיפוש אחר החשוד בגניבה, התעורר חשדו של מנוסביץ' כלפי המתלונן, שהיה בדרכו לביתו ומבלי שהיה לא כל קשר לאירוע עצמו. מנוסביץ' ניגש אל המתלונן וביקש ממנו להזדהות, והוא שיתף פעולה והציג בפניו תעודת זהות.

בהמשך, ומבלי שתהיה לכך כל סיבה, הלם מנוסביץ' בפניו של המתלונן במכת אגרוף, ומיד לאחר מכן הוביל אותו לתוך סמטה סמוכה, שם היכה אותו שוב בלסתו. כתוצאה מהמכות, לסתו של המתלונן נשברה, הוא נפל לקרקע והחל לזעוק מכאבים. ראש צוות הסיור, שילן, שמע את צעקות המתלונן והגיע למקום, שם ראה את הגבר שרוע על הקרקע ואוחז בפניו. הוא פנה למנוסביץ' ושאל אותו "למה עשית לו את זה?", אך זה לא הגיב. אף שהמתלונן היה שרוע על הקרקע, חבול ונאנק מכאבים, התיז מנוסביץ' על המתלונן גז פלפל שלא לצורך, אמר לו "שמור על עצמך", והשליך לעברו את תעודת הזהות שלו. לאחר מכן עזבו הנאשמים את מקום האירוע, ונמנעו מלהזעיק סיוע רפואי למתלונן. בנוסף, נמנע שילן מלרשום דו"ח פעולה על שאירע, על מנת שלא ניתן יהיה לקשר אותו ואת מנוסביץ' לאירוע.

עו"ד אלן גופשטיין שמייצג את מנוסביץ', אמר בתגובה: "מבלי להיכנס לגופה של הפרשה, יובהר כי כתב האישום שהוגש אינו משקף נאמנה את אשר אירע. מדובר בפרשה המעוררת שאלות נוקבות, בין היתר, באשר לזכויותיהם של שוטרים במשטרת ישראל, ואלה יתבררו בהמשך בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully