וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 14 התאבדה בשל סרטון ערום - פייסבוק אשמה?

תביעה פלילית הוגשה נגד פייסבוק בגלל שלא הסירה סרטון של נערה שקפצה אל מותה לאחר שנחשפה בסרטון, ע"י חברה לשעבר, כשהיא שיכורה ועירומה במסיבה

קרולינה פיקיו, נערה בת 14 מאיטליה קפצה אל מותה מקומה החמישית בביתה בינואר האחרון, לאחר שחברה לשעבר ועוד כמה מחבריו, הפיצו בפייסבוק סרטון ובו היא תועדה שיכורה ועירומה בשירותים במהלך מסיבה. כעת מדווחים ב-CNN
כי באיטליה הוחלט להגיש תביעה פלילית נגד פייסבוק, בטענה כי הרשת החברתית לא הגיבה כראוי לתלונות שהוגשו על ידי הנערה ובני משפחתה בדרישה להסיר את הסרטון.

הפרשה החלה בחודש ינואר כשקרולינה החליטה להיפרד מחבר שלה. לאחר הפרידה החלה מתקפה ממוקדת עליה בפייסבוק, של החבר לשעבר וחבריו. תחילה הם רק הקניטו וקיללו אותה, אך לאחר מכן הם העלו סרטון שלה ממסיבה, בו היא שיכורה וערומה."נראה כי חלק מחבריה וממשפחתה ביקשו מפייסבוק להסיר את הסרטון, אך לא נענו" אמר התובע פרנצ'סקו סלאזו שהחל בחקירת המקרה. לטענתו, הסירוב של פייסבוק להסיר את הסרטון, למרות התוכן הלא ראוי שבו, "שיחק תפקיד מרכזי בהחלטתה ליטול את חייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בעמוד הפייסבוק שלה כתבה סמוך להתאבדותה: "סליחה שאני לא חזקה. אני לא יכולה לעמוד בזה יותר"./מערכת וואלה, צילום מסך

על פי הדיווח, לאחר שפורסם הסרטון, קיבלה פיצ'יו, שגרה בעיר נבארו שבצפון איטליה, מעל ל-2,600 תגובות משמיצות דרך הווטסאפ. בפתק שהשאירה אחריה כתבה "אתם שמחים עכשיו? פגעתם בי מספיק? השגתם את הנקמה שלכם?". בעמוד הפייסבוק שלה כתבה סמוך להתאבדותה: "סליחה שאני לא חזקה. אני לא יכולה לעמוד בזה יותר".

מהנהלת פייסבוק נמסר כי הם התעצבו לשמוע על המוות וכי החברה נוקטת בכל האמצעים הדרושים בכדי לטפל במקרים של הצקות ברשת בזמן אמת. "לבריונות רשת אין מקום בפייסבוק ואנחנו מעודדים צעירים והורים לדווח לנו על מקרים כאלו באמצעות קישורים הנמצאים ברחבי הרשת החברתית", אמר דובר מטעם פייסבוק ל-CNN. "אנחנו מסירים תכנים עליהם מדווח לנו שמפרים את חוקי הפרטיות שלנו ואנו אף פונים לרשויות במקרים מסויימים".

באיטליה דווח לאחר ההתאבדות כי המשטרה חוקרת שמונה נערים בגילאים 15 עד 17 בחשד שגרמו להתאבדות והפיצו פורנוגרפיית ילדים. אולם משפחתה של קרולינה מאמינה כי פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות חייבות לעשות יותר בכדי להתמודד עם תופעות בריונות הרשת. בשנה שעברה דווח באיטליה על ילד בן 15 שהתאבד ברומא לאחר שהוקנט בפייסבוק סביב נטיותיו המיניות. מנהל ארגון ההורים הארצי, אנטוניו אפיניטה, אמר אז כי "החוק האיטלקי אוסר על קטינים מתחת לגיל 18 לחתום על חוזים, ועדיין פייסבוק מחתימים קטינים על חוזים בקשר לפרטיות שלהם, ללא ידיעת הוריהם".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

צפו בכתבה ששודרה השבוע ב-CNN

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully