וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי בעננים אחרי אישור החוק לגדל מריחואנה

הפרלמנט העביר חוק לגידול ולצריכה של הסם, והפך את אורוגוואי למדינה הראשונה בעולם שמתירה זאת. הצעירים חוגגים אפילו לפני אישור התקנה החדשה: "זה דבר גדול במדינה קטנה"

מנהלי "אחיי העשבים" נאלצו להדוף בימים האחרונים לקוחות פוטנציאליים מחנותם הקטנה בדרום בירת אורוגוואי, מונטווידאו. "הם מגיעים שלוש פעמים ביום לשאול אם אנחנו מוכרים כבר מריחואנה", סיפרו לגרדיאן הבריטי ז'אן ואנריקו טובינו, שהחליטו לבסוף לתלות שלט בכניסה: "אנו לא מוכרים מריחואנה". האחים טובינו, שמוכרים בחנותם מקטרות, מטחנות עשב וניירות גלגול, מקווים למכור בקרוב את הדבר האמיתי.

מאז יום רביעי האחרון, המדינה הקטנה, בה פחות מ-3.5 מיליון תושבים, כמרקחה: הבית התחתון בפרלמנט אישר גידול ומכירת מריחואנה, מתוך תפישה לפיה נזקי הסם יהיו פחותים באופן זה, ביחס לנזקים שהוא גורם כיום, כשהוא נמכר בשוק השחור. בכך תהפוך אורוגוואי למדינה הראשונה בעולם שתאפשר זאת. החוק, שזכה גם לתמיכתו של הנשיא חוסה מוחיקה, צפוי לעבור גם בסנאט בסתיו הקרוב, למרות שרוב אזרחי אורוגוואי עדיין מתנגדים למהלך.

אורוגוואי אישרה לגליזציה של מריחואנה. רויטרס
צעירים צוהלים לאחר אישור החוק בבית התחתון/רויטרס

בצעד יוצא דופן, תקנה הממשלה מריחואנה ממגדלים בעלי רישיון ותפיץ אותה בבתי מרקחת, בעוד שאנשים פרטיים יורשו לגדל את הצמחים בביתם לשימוש עצמי. במסגרת החוק, רק בעלי אזרחי אורוגוואי יורשו לקנות את הסם בכמות של עד 40 גרם לחודש. ההחלטה עשויה להיות ההתחלה של הסוף למלחמה הלא-פופולארית בסמים המובלת על ידי ארצות הברית. "ההחלטה של אורוגוואי יכולה להיות נקודת מפנה", אמר ד"ר נייתן ג'ונס מאוניברסיטת טקסס לערוץ CBC הקנדי.

גם כיום אורוגוואי היא אחת המדינות המקלות בעולם בנושא הסמים הקלים, ואחזקת סמים ממשפחת הקנביס - מריחואנה וחשיש - אינה עבירה פלילית במדינה. אולם החוק החדש אמורה לקחת את העניין שלב נוסף קדימה. "כשאנו חושבים על שימוש חופשי בסמים, אנו נוטים לחשוב על הולנד, אך זו למעשה אורוגוואי שעומדת בחזית", אמרה האנה האטזר, מברית מדיניות סמים (DPA) האמריקנית, שהגיעה למדינה בחודש פברואר האחרון כדי לסייע לפעילים מקומיים לקדם את הרפורמה.

אורוגוואי אישרה לגליזציה של מריחואנה. רויטרס
"ההחלטה של אורוגוואי יכולה להיות נקודת מפנה". אזרחים צופים בדיון בבית התחתון, בשבוע שעבר/רויטרס

"לעיתים מדינות קטנות יכולות לעשות דברים גדולים", אמר איתן נדלמן, מנהל ה-DPA, ארגון ששם לעצמו למטרה להביא לסיומה של המלחמה האמריקנית בסמים לאינדפנדנט הבריטי. "הצעד הנועז של אורוגוואי עושה הרבה יותר מללכת בעקבות קולורדו וושינגטון. הוא מהווה מודל להסדרת מדיניות המריחואנה שמדינות אחרות – בהן ארצות הברית – אולי ירצו לשקול, ותקדים שיעודד אחרים ללכת בעקבותיו".

אנריקו טובינו, האח הצעיר מבין שני "אחי העשבים", מגדל כבר שנים מריחואנה באופן לא חוקי. "עכשיו נוכל לגדל עשבים בשלום בלי להתחבא. זה יכול להיות שינוי גדול, בחשיבה, ברעיון, ברחובות. הולכות להיות כאן הרבה מרפסות צבעוניות", צחק.

סמים בחסות הממשלה: אורוגוואי תמכור גראס להמונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully