וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת יו"ר הכנסת לשעבר יצחק ברמן: "איש ישר דרך"

4.8.2013 / 11:03

איש סיעת הליכוד, שכיהן גם כשר האנרגיה, הלך הלילה לעולמו בגיל 100. שני יושבי ראש נוספים ממפלגתו ספדו לו. אדלשטיין: "סמל למנהיגות אמינה". ריבלין: "הותיר רישום מיוחד"

שני יושבי הראש האחרונים של הכנסת מהליכוד, הנוכחי יולי אדלשטיין, והקודם ראובן (רובי) ריבלין, ספדו הבוקר (ראשון) לאיש מפלגתם, יצחק ברמן, שכיהן גם הוא בתפקיד המכובד, והלך הלילה לעולמו בגיל מאה. "ברמן היה סמל למנהיגות רגישה ואמינה, מנהיגות שיישרות וצניעות עיטרו אותה", אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין. "יצחק ברמן זכה לאריכות ימים אך הכאב על פטירתו מהווה כאב על לכתו של דור, שהשקיע את כל מעייניו בהקמתה של מדינת ישראל וביסוסה כמדינה איתנה וחזקה בעלת מסורת דמוקרטית שורשית. הכנסת מרכינה את ראשה לזכרו של אדם ישר לכת זה שעמד בראשה ושירת נאמנה את עם ישראל כולו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שירת נאמנה את עם ישראל כולו". יצחק ברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

קודמו של אדלשטיין בתפקיד, ראובן (רובי) ריבלין, לא חסך גם הוא מילים חמות מברמן המנוח. "הוא היה אחד מגדולי הפרלמנטרים והדמוקרטים שידעה המדינה. ברמן היה אדם שלנגד עיניו הייתה רק טובת המדינה והאמת שהוא דגל בה", אמר ריבלין. "בכל נושא ציבורי שעסק בו הוא הותיר את רישומו המיוחד. ברמן היה אבי התפיסה של חוק המפלגות ומהלכים פרלמנטריים אחרים שהטביעו את חותמו בתולדות הכנסת".

חבר הכנסת ברמן נולד בשנת 1913 בעיר ברדיצ'ב שבאוקראינה. בשנת 1920 עלה ארצה, ובשנת 1937 הצטרף לארגון האצ"ל, שם לקח חלק במערך המודיעין. מאוחר יותר הצטרף לצבא הבריטי, ובשנת 1948, התגייס לצה"ל, ממנו השתחרר בדרגת רב סרן. עם שחרורו למד משפטים בלונדון, והוסמך לעריכת דין.

ברמן, שהיה פעיל פוליטי במשך עשרות שנים, בין היתר כחבר מפלגת הציונים הכלליים משנת 1951, וכיו"ר המזכירות הארצית של תנועת הליכוד, נבחר לראשונה כחבר הכנסת התשיעית ב-1977 וכבר בכהונתו הראשונה נבחר לכהן כיו"ר הכנסת מטעם סיעת הליכוד. בכנסת העשירית שימש כשר האנרגיה והתשתיות. בשנת 1982, בזמן מלחמת לבנון הראשונה, התפטר מן הממשלה לאור הסתייגותו מעמדתה בנוגע להקמת ועדת חקירה לבדיקת אירועי הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה. הלווייתו תיערך הערב בשעה 18:00 בחלקת גדולי האומה של הר הרצל בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully