וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין נבחר ליו"ר הכנסת: "יש הרבה חוקים לתקן"

18.3.2013 / 15:32

חבר הכנסת נבחר ברוב גדול וללא מתנגדים וקרא לחברי הכנסת "שלא נהיה כמו יומנאי בתחנת משטרה". הוא הדגיש כי המשכן יעסוק בתיקוני חקיקה, וסיפר על ימיו כאסיר ציון

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד ביתנו) נבחר היום (שני) לתפקיד יו"ר הכנסת ברוב של 96 חברי כנסת מול שמונה נמנעים. אף אחד לא התנגד לבחירתו של אדלשטיין, שיסיים היום את תפקידו כשר ההסברה והתפוצות, לתפקיד החדש.

בנאומו הדגיש אדלשטין כי "המוסד הזה יעסוק בתיקוני חקיקה, יש חוקים שדורשים טיפול". הוא ביקש מחברי הכנסת: "שלא נגיע למצב של יומנאי בתחנת משטרה שלקראת סוף המשמרת כשהוא עייף נמצא באווירה מנטלית שהעולם כולו הוא עולם פשע. בואו לא נשכח שלמרות הבעיות והמצוקות, שאלמלא ה' באייר תש"ח תסריט החיים שלי ושל רבים אחרים היה נכתב אחרת לגמרי. בואו נזכור תמיד שעם כל הטיפול בבעיות – יש גם את התמונה הגדולה הזאת שהיא עוד לא בת 65 וכבר כתבה אלפי תסריטים שונים שהיו שונים מהמקור".

"נראה לי מלאכותי להכין נאום גם כי אני מאוד מתרגש וגם כי נראה לי מלאכותי לכתוב שאני מודה לכל חברי הכנסת כשאתמול לא ידעתי אם תהיה תמיכה מקיר לקיר", אמר אדלשטיין לאחר שנבחר. "מה שכן עשיתי זה הוצאתי את קורות החיים מהמחשב של כל מי שקדם לי בתפקיד זה – אולי יהיה מכנה משותף שאתחבר אליו חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי מכנה משותף, עד שהבנתי שיש מכנה משותף: לרוב המכריע של האנשים בכיסא הזה זה לא היה אמור לקרות", סיפר אדלשטיין. לאחר מכן סיפר על יום שחרורו ממחנה כפייה בנובוסיבירסק בסיביר, שם נכלא כאסיר ציון.

"ראיתי את אשתי אחרי תקופה ממושכת. דבר אחד לא ידעתי באותו יום: מה היה התאריך העברי. רק כשיצאתי אמרה לי אשתי שזה ה' באייר" - יום הקמת המדינה, סיפר. "בתור שר תורן ישבתי כאן מספר שעות ויצא לי לשמוע כמה וכמה נאומי בכורה. חלק גדול מכן הייתם יכולים להצטרף לאותו מכנה משותף". בשבוע שעבר בחרה סיעת הליכוד ביתנו באדלשטיין כמועמדה לתפקיד יו"ר הכנסת. כל חברי הסיעה הצביעו בעד אדלשטיין, כאשר יו"ר הכנסת היוצא ראובן ריבלין נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully