וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף האיומים: ביתו של אלוף ניצן אלון לא מאובטח

יהושע בריינר

5.8.2013 / 8:46

למרות עליית המדרגה במאבק פעילי הימין הקיצוני נגד מפקד פיקוד המרכז, ביתו הפרטי איננו מאובטח כלל והגישה אליו פתוחה לגמרי. צה"ל: "רמת האבטחה נקבעת על פי הערכת מצב"

בחודשים האחרונים נרשמה עלייה בהטרדות ובאיומים נגד מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, מכיוונם של פעילי ימין קיצוניים. רק לאחרונה נעצר פעיל ימין בן 17 בחשד כי בשיחה טלפונית לביתו איים לפגוע באלון, ואף קבע להיפגש עם בנו בן ה-15, אולם בית המשפט שיחרר אותו בתנאים מגבילים. יחד עם זאת, חרף התגברות האיומים נגדו ונגד בני משפחתו, מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי לא זו בלבד שאלון לא מסתובב עם מאבטח פרטי, אלא שגם אין בנמצא כל אמצעי אבטחה סביב ביתו הפרטי במושב ניר בנים.

חשיפת מחדל אבטחת ביתו של אלוף אלון מלמדת כי אין כלל אמצעים שמטרתם לספק ביטחון לו ולבני משפחתו. הגישה לבית במושב הפסטורלי שבמועצה האזורית באר טוביה פתוח. סביב הבית אין מצלמות אבטחה או אמצעים נוספים, וכאמור אין במקום כל אבטחה צבאית. נראה כי כל מי שמעוניין בכך מסוגל להגיע על לפתח הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גישה פתוחה. ביתו של אלוף אלון בניר בנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ייתכן שבתוך הבית מוצבים אמצעים כלשהם, אולם הדבר אינו מונע הגעה עד לדלת הכניסה ממש. בשל העובדה כי אלון משמש בתפקיד בכיר בצבא, מי שאמורים לדאוג לביטחונו האישי הם אנשי היחידה המטכ"לית לאבטחת אישים. אך למרות העלייה בהטרדות ובאיומים נגד אלוף פיקוד מרכז, נראה כי בשלב זה הוחלט שאין צורך באבטחת ביתו.

אלון נחשב לסדין אדום בעיני רבים בימין, שם מייחסים לאלוף הפיקוד התנהלות מכוונת לפגיעה בהתיישבות ביהודה ושומרון. בין היתר, הוא מותקף על רקע חלוקת צווי הרחקה מנהליים עליהם הוא אישית חתום, הריסת מאחזים והנהגת נהלי פתיחה באש מחמירים לחיילים בגדה המערבית. כמו כן, נטען כי רעייתו של אלון הייתה בעברה פעילה בארגון השמאל "מחסום ווטש", אף שבפועל טענה זו איננה נכונה. למרות זאת, ממשיכים פעילי ימין קיצוניים לראות באלון דמות עוינת למתנחלים ומציבים אותו כמטרה להטרדות ואיומים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האחריות לאבטחת אלופים בצה"ל מוטלת על היחידה לאבטחת אישים אשר קובעת את רמת האבטחה על פי הערכת מצב. מטעמים ברורים לא נפרט אודות שיטות האבטחה של היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully