וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה במאבק בתג מחיר: פעיל ימין רותק ליישובו

יהושע בריינר

26.6.2013 / 21:57

מתוקף צו מעצר בית מנהלי יוצא דופן בחומרתו, הורה אלוף פיקוד המרכז לאסור על תושב ההתנחלות בית אל, שנעצר בעבר בחשד להצתת מסגד, לצאת מהיישוב במשך חצי שנה

מערכת הביטחון בצעד חריג נגד פעיל ימין: אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון הוציא היום (רביעי) צו מעצר מנהלי יוצא דופן נגד תושב ההתנחלות בית אל, האוסר עליו לצאת מתחומי היישוב בחצי השנה הקרובה, ובמקביל מורה עליו להישאר בביתו בלילות. מדובר בצו חריג במיוחד, שבדומה לצווים מנהליים אחרים שחולקו לפעילי ימין, לא נומק בהרחבה. בין השאר נכתב כי הצו ניתן מאחר שאלוף פיקוד המרכז "סבור כי הדבר הכרחי בשל טעמי ביטחון החלטיים".

הצו נחתם אתמול על ידי אלון והוגש היום לפעיל, דוד חי חסדאי, בעת ששהה בכניסה לבית אל. חסדאי סיים באחרונה תקופת הרחקה מנהלית מיהודה ושומרון, לאחר שנעצר בעבר כמה פעמים, בין השאר בחשד למעורבות בהצתת מסגד בצפון, תקיפת שוטר והפרת סדר. ואולם, בכל המקרים שוחרר לאחר שלא נמצאו ראיות הקושרות אותו למקרים. חסדאי עצמו, שקיבל את הצו מהרכז של המחלקה היהודית בשב"כ באזור בית אל ובנימין, הגיב לאתר "הקול היהודי", המזוהה עם אנשי יצהר, ואמר: "יש להם כוח להוציא צווים דרקוניים, אבל את החיוך והשמחה שלי גם אלף צווים לא ימחקו".

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
על תושב ההתנחלות אף ייאסר לצאת מביתו בלילות. בית אל/יותם רונן

בימין מציינים כי כעת ישנם 15 פעילים המורחקים מאזור יהודה ושומרון בשל צווים מנהליים שעליהם חתם אלון, אולם זוהי הפעם הראשונה שהאלוף מוציא צו מעצר בית מנהלי. "ממשלת ישראל, השב"כ ופיקוד מרכז מאבדים פרופורציה והחלו לפעול כמו ברוסיה הסובייטית נגד צעירים גיבורי הגבעות", אמר סנגורו של חסדאי, עורך דין איתמר בן גביר. "אם יש חומר ראיות, שיוגש כתב אישום, אך אם אין בידי השב"כ ראיות לדבר, יש לבטל את הצו לאלתר".

הוצאת הצו החריג מצטרפת לשורה של פעולות שנוקטות מערכת הביטחון והמערכת הפוליטית במאבק נגד אלו המוגדרים כיעדים מרכזיים של השב"כ בימין. בשבוע שעבר החלו שני פעילי ימין מרכזיים מיצהר לרצות עונש מאסר בן שלושה חודשים בגין החזקת ידיעות צבאיות כדי למנוע פינויי מאחזים, ובמקביל ממשיכים במשטרה לפעול בעזרת היחידה למניעת פשיעה לאומנית נגד פעולות "תג מחיר".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעניינו של האזרח הישראלי המדובר הצטבר מידע מודיעיני רב, המצביע על מעורבותו (של חסדאי - י"ב) בפעילות בלתי חוקית ואלימה, המסכנת את שלום הציבור ואת הביטחון במרחב יהודה ושומרון. לאור מידע זה הוחלט להוציא צו מעצר בית למתיישב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully