וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד חלב ניו זילנדי: רעלן נמצא במזון תינוקות

3.8.2013 / 11:30

יצואנית מוצרי החלב הגדולה בעולם "פונטרה" אמרה כי חיידק שגורם להרעלת המזון בוטוליזם אותר בתרכובות מזון תינוקות ומשקאות אנרגיה. החיידק עלול לשבש את מערכת העצבים

חברת "פונטרה" הניו זילנדית, יצואנית מוצרי החלב הגדולה בעולם, הודיעה היום (שבת) כי אותרו במוצריה סימנים לחיידק שעלול לגרום להרעלת מזון. ממצאי רעלן שגורם להרעלת המזון בוטוליזם אותרו במזון תינוקות ומשקאות אנרגיה שיוצרו בשנה שעברה. החברה מספקת מוצריה לסין, אוסטרליה, תאילנד, מלזיה, וייטנאם וערב הסעודית. "פונטרה" קראה ללקוחותיה לבדוק את האספקה שבידיהם.

החברה אמרה כי הודיעה לשמונה לקוחותיה שרכשו אבקת חלבון כי הוא נגוע בחיידק קלוסטרידיום בוטוליניום והוא עלול להימצא בתרכובות מזון לתינוקות, משקאות ספורטאים ומוצרים נוספים. סין, המייבאת את מרבית מוצרי החלב שלה מניו זילנד, ביקשה מהיבואנים להחזיר כל מוצר שעלול להיות נגוע בחיידק ומגבירה את הביקורת על מוצרי חלב מניו זילנד. החברה מסרה כי לא התקבלו דיווחים על מחלות הקשורות לאבקת החלבון וכי מוצרי חלב טרי, יוגורט, גבינה, ממרחים ומוצרי חלב עמיד לא נפגעו.

"פונטרה" הודיעה כי על החברות להן היא מייבאת להודיע באופן עצמאי ללקוחותיהן על החזרת המוצרים במידת הצורך. זו אינה הפעם הראשונה השנה ששמה של החברה מוזכר בהקשר של זיהום במזון. בחודש ינואר "פונטרה" אמרה כי מצאה במוצריה שרידי כימיקל רעיל שנמצא בדשנים. לפני חמש שנים החברה הייתה מעורבת בשערורייה נוספת, במסגרתה נמצאו שרידי מלמין במזון תינוקות, שהביאו למותם של שישה ילדים ופגעו באלפים אחרים.

אילוסטרציה. ShutterStock
החברה אמרה כי מוצרי חלב טרי, יוגורט, גבינה, ממרחים ומוצרי חלב עמיד לא נפגעו/ShutterStock

"אנו מתמקדים בהשגת מידע מהר ככל האפשר על מוצרים שעשויים היו להיפגע, כך שלקוחותינו יוכלו להחליט אילו מוצרים יושבו לחנויות", אמר הבוקר גארי רומנו, מנכ"ל החברה, במסיבת עיתונאים.

קלוסטרידיום בוטוליניום הוא חיידק שנמצא לרוב באדמה ועלול לגרום לבוטליזם – הרעלה הגורמת לשיבוש חמור במערכת העצבים ועלולה להוביל לשיתוק נשימתי ולשיתוק שרירי השלד. החיידק הופיע במוצרי "פונטרה" ככל הנראה על ידי צינור בתנאי תברואה ירודה באחד המפעלים. בעלי החברה צפוי לבקר בסין ובאירופה במהלך הימים הקרובים, כדי לדון על הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully