וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 ישראלים נתקעו על ספינה שהפליגה מכרתים

רמי שני

1.8.2013 / 6:00

ספינת "מנו ספנות" נעצרה במרחק 10 קילומטרים מכרתים בשל תקלה במערכת החשמל. מהחברה נמסר כי התקלה טופלה כעבור מספר שעות והספינה המשיכה ביעדה לחיפה

בשל תקלה טכנית שהתגלתה הלילה (רביעי) בספינה של חברת "מנו-ספנות", ששטה באזור כרתים, כלי השיט, ובו כ-700 נוסעים, נתקע במשך שעות במרחק של 10 קילומטרים מהחוף. מהחברה נמסר כי לאחר טיפול הספינה המשיכה כמתוכנן לחיפה והיא צפויה להגיע לאזור מחר. הספינה יצאה מכרתים בסביבות השעה שש בערב, אז נעצרה בשל בתקלה במערכת החשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקלה התגלתה במערכת החשמל. ספינת "גולדן איריס" של מנו ספנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה עגנה ספינת תיירות ישראלית בנמל לרנקה שבקפריסין בשל תקלה טכנית. מאות הנוסעים, שזעמו על התנאים שבהם שהו בספינה, ירדו מכלי השיט כאות מחאה. משטרת קפריסין, כולל יחידת כלבנים, אבטחה את הנוסעים.

בחודש פברואר האחרון ארבעה ימים לאחר שנתקעה בלב ים, הגיעה ספינת התענוגות "קרניבל טריומף", שבבעלות משפחת אריסון, לחופי ארה"ב ו-4,200 נוסעיה ואנשי הצוות החלו לרדת ממנה. ספינת הפאר, באורך 272 מטרים, יצאה מטקסס ואיבדה את מנועיה. היא הסתייעה בגנרטור חירום. אש פרצה בחדר המנועים של הספינה כשהפליגה סמוך לחצי האי יוקטן, וגוררות הוזעקו כדי לגרור אותה לעבר אלבמה.

בחברה ציינו כי בנמל באלבמה חיכו לנוסעים מזון, שמיכות וטלפונים סלולריים כדי שיוכלו ליצור קשר עם קרוביהם. 1,500 חדרים הוזמנו במלונות לרווחת הנוסעים. עוד אמרו בחברת "קרניבל" כי כאלף העובדים שהיו על הספינה יקבלו את שכרם על כל ההפלגה שתוכננה או יעברו לעבוד בספינות אחרות. כאשר הספינה התקרבה לחוף החלו נוסעיה לנופף לאנשים בנמל וקראו: "תנו לנו לרדת" ו"טוב להיות בבית". לאורך הימים האחרונים על הסיפון התלוננו הנוסעים על תנאים קשים, כשחלקם טענו כי נאלצו לעשות את צרכיהם בשקיות פלסטיק וחדרי המקלחת, אחרי שמרבית חדרי השירותים יצאו מכלל שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully