וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאסון "קוסטה קונקורדיה", והספינה עדיין במים

רויטרס

13.1.2013 / 18:10

קרובי 32 הנספים הפליגו לאתר הטביעה של הספינה, והקברניט, החשוד בהריגה, מתגונן: "מתארים אותי יותר גרוע מבן-לאדן". מבצע החילוץ היקר בהיסטוריה יסתיים, אולי, בספטמבר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

קרוביהם האבלים של 32 הנוסעים שנהרגו בספינה "קוסטה קונקורדיה" ב-13 בינואר 2012, הפליגו הבוקר (ראשון) לים כדי לסקור מקרוב את הריסותיה, לרגל יום השנה הראשון לטביעתה. בני המשפחה והחברים הצטופפו יחד בסירה שהפליגה מנמל ג'יליו לעבר הספינה, שמשקלה 114,500 טונות, כדי לשהות כמה רגעים במקום שבו אהוביהם נראו בפעם האחרונה. פרחים הושלכו למים, ולאחר מכן שבה הקבוצה לערוך טקס זיכרון בכנסייה סמוכה.

קרובי משפחתו של הנוסע הצרפתי, פרנסיס סרבל, בן 71 במותו, סיפרו כי הרגישו שעליהם לבוא לאי ג'יליו ביום השנה לטביעת הספינה כדי לכבד את זכרו. סרבל הפליג בספינת הפאר כדי לציין את יום נישואיו, וכשטבעה ה"קוסטה קונקורדיה" הוא נתן את מעיל ההצלה לאשתו, שלא ידעה לשחות. הוא עצמו לא הצליח להגיע לסירות ההצלה, וגופתו התגלתה במים כעבור כמה ימים. "קשה לדמיין שוב את התמונות האלה", אמרו כמה מהקרובים, "יש הרבה כאב אבל החיים נמשכים". גם החברה שבבעלותה הייתה הספינה, "קוסטה קרוז", הודיעה שתערוך במהלך היום טקסי זיכרון בכנסיות המותקנות בספינותיה השונות, ותשיט את הספינות כשדגליהן בחצי התורן.

טקס לציון שנה לטביעת "קוסטה קונקורדיה" מול חופי איטליה. 13 בינואר 2013. רויטרס
מבצע החילוץ ייארך לפחות תשעה חודשים נוספים ויעלה 400 מיליון דולר/רויטרס

ראש העיר ג'יליו, סרג'יו אורטלי, פתח את טקס הזיכרון באקט סמלי, בו הוזז הסלע הענק שהיה מחובר לשרטון שבו התנגשה הספינה. לאחר מכן הוענקו פרסים ואותות שונים לאנשי החילוץ וההצלה, שסייעו למשמר החופים האיטלקי בחיפוש אחרי הניצולים והגופות בספינה הטבועה ובסביבתה. גופותיהם של שניים מהנספים לא אותרו עד היום. בין המשתתפים בטקס היום היה גם גרגוריו דה-פלקו, מפקד משמר החופים שהתפרסם כשנזף ברב-החובל של הספינה לשוב לעמדתו ולא לנטוש את ה"קונקורדיה" הטובעת.

הספינה, שהייתה מהגדולות בעולם, טבעה ב-13 בינואר 2012, כש-4,229 נוסעים על סיפונה. מאות מהנוסעים המבוהלים נאלצו לקפוץ בחשיכה למים הקפואים, כיוון שסירות ההצלה המעטות לא הספיקו לפינויים ואחרות לא התנפחו בזמן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טקס לציון שנה לטביעת "קוסטה קונקורדיה" מול חופי איטליה. 13 בינואר 2013. רויטרס
שתיים מגופות הנעדרים לא אותרו עד היום. טקס הזיכרון, הבוקר/רויטרס

עשרה אנשים עדיין נחקרים בחשד למעורבות בהריגה, ובראשם רב-החובל של ה"קוסטה קונקורדיה", פרנ'צסקו סקטינו. הוא נודע לשמצה בעיתונות האיטלקית אחרי שפורסם כי הוא נמלט מהספינה בעוד שרבים מהנוסעים טרם הספיקו להגיע לסירות ההצלה. מתחקיר התאונה, עולה כי סקטינו ניווט את הספינה מחוץ למסלול שנקבע לה, כדי לערוך "סיבוב ראווה" מול האי ג'יליו. בשבוע שעבר, התראיין סקטינו לעיתון "לה סטמפה", ואמר: "התקשורת תיארה אותי יותר גרוע מאשר שתיארו את בן-לאדן".

צפו בכתבת סי-בי-אס על מבצע החילוץ:

המבצע ההנדסי לייצובה של הספינה עדיין רחוק חודשים רבים מהשלמה, וככל הנראה יגיע לשלביו הסופיים רק בחודש ספטמבר. לפי תוכנית שהוצגה בתחקיר של רשת סי-בי-אס, חברות ההנדסה שפועלות במקום ינסו לייצב את הספינה מעל לפלטפורמה המוצבת מתחת למים, ורק לאחר מכן ינסו לאפשר לספינה לצוף שוב. לאחר מכן, ינסו ספינות מיוחדות לגרור את הספינה מאזור הטביעה כדי לפרק אותה, הליך שעשוי לארוך שנתיים. עלות ההליך כולו נאמדת בכ-400 מיליון דולרים, והוא נחשב למבצע החילוץ היקר בהיסטוריה.

טקס לציון שנה לטביעת "קוסטה קונקורדיה" מול חופי איטליה. 13 בינואר 2013. רויטרס
הליך פירוק הספינה צפוי להיארך שנתיים לפחות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully