וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדים לגיוס? כ-80% מהחיילים החרדים מרוצים

31.7.2013 / 23:14

סקר שערך אגף כוח האדם בצה"ל לקראת גיוס 400 חיילים חרדים חושף כי 79% מהם שבעי רצון מיחידתם. למעלה ממחציתם הביעו נכונות לשרת בקבע. ומה הם חושבים על חבריהם המשתמטים?

400 צעירים חרדים יפשטו מחר את החליפות השחורות ויעלו על מדים. לקראת הגיוס, שיתבצע על אף ההתנגדות החריפה מצד רבים באוכלוסייה החרדית, פרסם היום (רביעי) אגף כוח האדם בצה"ל סקר שביעות רצון בקרב חיילים חרדים המשרתים בצבא. הסקר, הראשון מסוגו, נערך בקרב חרדים המשרתים במסלולים מיוחדים (שח"ר), פרט למשתייכים לנחל החרדי, וחושף תוצאות מפתיעות.

השבוע: מחזור גיוס החרדים הגדול בתולדות צה”ל

תמונות נשיא המדינה בפגישתו עם חיילים חרדים המשרתים בצה"ל אשר נתקלו בגילויי אלימות בינהם החייל מהתקיפה בשבוע האחרון, יולי 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס עם חיילים חרדים לאחר שורת אירוע תקיפה בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

מהסקר עולה כי 79% מהחיילים החרדים שבעי רצון מהיחידה בה הם משרתים. 73% מהחיילים הביעו שביעות רצון גם מההתחשבות שגילה צה"ל ברצונותיהם בתהליכי השיבוץ. בתשובה לשאלה "באיזו מידה התפקיד שבו אתה משרת היום תואם את הציפיות שהיו לך לפני הגיוס?", השיבו 58% מחיילי שח"ר תשובה חיובית. 90% מהם העידו כי חשוב להם להצטיין בתפקידם בצבא. 72% סיפרו כי הם מרגישים שהתפקיד תורם להם, מתוכם 76% סבורים שהתפקיד יסייע להם בעתיד. 85% מהמשתתפים הביעו גאווה בשירותם בצה"ל.

שלושה רבעים מהחיילים שהשתתפו בסקר הסכימו עם המשפט "צה"ל זוכה להערכה רבה בחברה הישראלית". מנגד, כשנשאלו באיזו מידה הם מסכימים עם המשפט "מי שלא משרת בצה"ל הוא אזרח טוב כמו מי שמשרת בצה"ל", רק 36% מהחיילים החרדים השיבו תגובה חיובית. עוד עולה מן הסקר כי 37% מחיילי שח"ר הביעו נכונות לצאת לקצונה ו-55% הביעו נכונות לשרת בקבע. 32% מהמשתתפים סימנו תשובה חיובית באשר לשאלה "באיזו מידה את/ה סבור/ה כי כל מי שעושה שירות חובה צריך/ה לעשות שירות מילואים ארוך". לשאלה "להערכתך, באיזו מידה חיילים בתפקידך יהיו מוכנים/ות לבצע שירות מילואים ארוך", השיבו 78% בחיוב.

חייל חרדי של חטיבת גולני. דובר צה"ל
37% מחיילי שח"ר הביעו נכונות לצאת לקצונה/דובר צה"ל

בטרם נחשפו נתוני הסקר, העריך קצין בכיר באכ"א כי אם היקפי גיוס החרדים יצאו אל הפועל כמתוכנן, ישרתו בצה"ל עד שנת 2017 10,000 חרדים. כיום, משרתים בצה"ל למעלה מ-3,000 חיילים חרדים במסגרות השונות. מרבית החיילים החרדים נשואים עם ילדים ומקבלים בממוצע משכורות של 5,300 שקלים. חיילים חרדים רווקים מקבלים משכורת זהה לזו של חיילים שאינם חרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully