וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הרצח ייפתח מחדש: המדובב השפיע על ההודאה?

גלעד גרוסמן

31.7.2013 / 2:33

העליון הורה על החזרת תיקו של מחמוד מסרואה מכפר קאסם שהורשע ברצח דודו לבית המשפט המחוזי. פרקליטיו טוענים כי המדובב "שתל" את הודאתו בפיו, אף שבתחילה הכחיש את החשדות

בספטמבר 2008 נרצח אחמד טהא מחוץ לביתו בכפר קאסם. הוא נורה ארבע פעמים על ידי אדם שישב במכונית ונמלט לאחר מכן מהמקום. כחודש וחצי לאחר הרצח נעצרו אחותו של טהא ושניים מבניה בחשד למעורבות ברצח. אחרי כמה ימים, הודה במעשה אחד הבנים, מחמוד מסארוה. לטענתו, מדובר היה בהגנה עצמית. הפרקליטות טענה מנגד כי הרצח בוצע על רקע סכסוך משפחתי סביב ירושה. לפני כשלוש שנים וחצי הורשע מסארוה ברצח ונידון למאסר עולם, אולם כעת, בעקבות החלטת בית המשפט העליון מיום ראשון, התיק חוזר למחוזי כדי לבחון אם ההודאה שנתן מסארוה הושגה למעשה באמצעות השפעה פסולה של מדובב.

כאשר נעצר מסארוה, הוא הכחיש בתחילה כל מעורבות ברצח. לחוקרים סיפר כי היה באותו ערב בכפר קאסם וכי חיפש את דודו השני. לדבריו, הוא נתן לאדם שהוא מכיר בפנים לנהוג בכלי הרכב מכיוון שהייתה לו התכווצות שרירים ברגל. מכיוון שלא מצא את דודו, חזר לביתו בטייבה, ושמע על הרצח רק ביום למחרת או יום לאחר מכן. בסיום החקירות הוכנס מסארוה לתא עם מדובב ולאחר השיחה עמו הודה ברצח. הוא סיפר כי ראה את דודו מחוץ לביתו, הדוד פתח את דלת המכונית עם אקדח ביד, ובמהלך מאבק ביניהם נפלטו הכדורים שגרמו למות הדוד. בהמשך הכחיש גרסה זו ובבית המשפט טען כי אדם אחר ביצע את הרצח, אולם סירב למסור את שמו.

חשד לרצח וניסיון התאבדות בדרום ת"א, יולי 2013. דרור עינב
כאשר מסארוה נעצר הוא הכחיש בתחילה כל מעורבות ברצח. זירת רצח/דרור עינב

בית המשפט המחוזי דחה את טענותיו של מסארוה וגזר עליו מאסר עולם. מסארוה ערער לבית המשפט העליון, ושם הציגו פרקליטיו, עורכי הדין אורי בר עוז, אילן שדי ונדיר ברנסי, תמלול של שיחתו של מסארוה עם מדובב, לפני ששינה את עדותו וטען להגנה עצמית. לטענתם, הדברים מוכיחים כי מדובר במדובב מדיח ש"שתל" את גרסת ההגנה העצמית בפיו של מסארוה, שאמר את הדברים בשל חשש לבריאותה של אמו. ואכן, ניתן לשמוע דמיון רב בין דברי המדובב להודאתו של מסארוה.

"כל המשפחה ב'נאחס' ככה בכלא. למה לא חבל?"

המדובב אמר למסארוה בשיחתם כי אם יורשע ברצח, יקבל עונש של לפחות 30 שנות מאסר. "זה לא חיים כך. וחיים כך מביקור לביקור, למה? לא רק אני בכלא, המשפחה כולה בכלא. החיים שלהם תלויה בביקור שלי, וחיים על הביקורים וקנטינה שלי, והבגדים שלי, וזה קיץ וזה חורף, וזה כך רשימה, וכל המשפחה ב'נאחס' ככה בכלא. למה לא חבל?", שאל. לאחר מכן הוא המשיך והסביר למסארוה כי אם יגבש הסדר טיעון, הכל ייראה אחרת. על פניו, הוא אף הציע לו לומר כי מדובר בהגנה עצמית.

"עסקה זה משהו אחר", אמר המדובב. "אם הייתי אומר התקוטטתי עם בנאדם, הבנת? והוא רצה לירות בי וזה הסתובב ופגע בו, וזה מה שקרה. מה אני אעשה? לא רציתי להרוג אותו, אבל נהרג. מה אני אעשה וזה מה שקרה זה הריגה, הבנת? לא יותר משבע שנים כולל חופשות, ושליש ומנהלי גם. יעני, תכלס, הבן אדם לא יושב יותר משלוש-ארבע שנים מתוך שבע שנים. עסקה זה דבר טוב וכולם יוצאים מהתיק". המדובב גם הוסיף כי יודה בלי להיוועץ עם עורך דין. "עורך הדין לא רוצה עסקה. עורך הדין רוצה כסף, רוצה משפט ארוך, הבנת?", אמר.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

"ראוי לבדוק אם יש בראיות לשפוך אור נוסף"

השיחה הזאת הייתה בידי ההגנה כבר במשפט המקורי, אולם לא הוצגה בפני בית המשפט. הפרקליטות טענה בבית המשפט העליון כי מכיוון שלא מדובר בראיות חדשות, אין מקום להחזיר את התיק למחוזי. אולם השופט אליקים רובינשטיין קבע כי השיקול העיקרי "בסופו של יום, הוא מהותן של הראיות והשפעתן על תוצאות המשפט. ראוי, בוודאי בפרשה שדינה מאסר עולם, ומבלי לטעת כל מסמרות, לבדוק אם יש בראיות הללו כדי לשפוך אור נוסף על טענותיו של המערער בדבר קבילותה ומשקלה של הודאתו". כעת ייבחן בית המשפט המחוזי מחדש את הודאתו של מסארוה, וייבחן אם יש מקום לשנות את הכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully