וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה הופתעה - לנספית השואה אדמות בישראל

31.7.2013 / 8:14

קרובי משפחתה של אישה שנספתה במחנה סוביבור הופתעו לגלות שלפני המלחמה היא רכשה קרקעות בשווי 12 מיליון שקלים בבת ים. היורשים אותרו, ושמחו לקבל את הבשורה

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה השיבה כ-12 מיליון שקלים לבני משפחתה של נספית שואה – הסכום הגדול ביותר שהושב למשפחות של נספי שואה עד כה. חלק מהמוטבים כלל לא ידעו על הנכס שהניב את הסכום הגדול והופתעו לקבל את חלקם בירושה.

תשעה מקרובי משפחתה של נספית השואה פנו לחברה להשבת רכוש הנספים ובמהלך פעולות האיתור התגלו ארבעה קרובים נוספים. במסגרת ההליך אותרו קרקעות בבת ים שנרכשו על ידי קרובת משפחתם שהתגוררה בעיירה קטנה בפולין ונרצחה במלחמת העולם השנייה במחנה הריכוז וההשמדה סוביבור. הקרקעות נרכשו על ידה לפני מלחמת העולם השנייה באמצעות אחיה, שהתגורר כבר אז בישראל. כיום הקרקע משמשת מבנה ציבור בעיר.

לוח הנצחה בתחנת הרכבת בעיר סוביבור, פולין, לזכר היהודים שנרצחו במחנה ההשמדה הנאצי שפעל במקום. רויטרס
קרובת המשפחה התגוררה בפולין ונספתה בסוביבור. אנדרטת זיכרון במחנה ההשמדה/רויטרס

לדברי החברה, היורשים הנוספים שאותרו על ידם לא ידעו כלל על הנכס שהיה קיים בארץ ובוודאי לא ידעו כי הם זכאים לירושה בסכום כה גדול, והם הופתעו והתרגשו לגלות זאת. אף שמדובר בבני משפחה אחת, מרבית היורשים לא הכירו זה את זה עד למציאת כלל היורשים. בעבר השיבה החברה נכס נוסף שנרכש על ידי בתה של בעלת הנכס הנוכחי, אשר נספתה גם היא בשואה, ששוויו עמד על כ-1.2 מיליון שקלים. במהלך השנה האחרונה הוחזרו נכסים רבים לקרוביהם של נספי שואה.

מנכ"ל החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה, ד"ר ישראל פלג, אמר בעקבות איתור הנכס והשבתו כי זהו "סכום הכסף הגבוה ביותר שהושב עד כה ליורשים של נספים בשואה מאז הקמת החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה. זהו מיצוי חובתה של החברה לתיקון עוול היסטורי בהשבת רכוש נספי שואה לבעלים החוקיים".

  • עוד באותו נושא:
  • שואה
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully