וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומיית הקרח מתה ממנת יתר של קוקאין ואלכוהול

חוקרים פיענחו את נסיבות מותה לפני למעלה מ-500 שנה של נערה בת 13 מאימפריית האינקה שגופתה נשתמרה באופן כמעט מושלם. ככל הנראה, נבחרה להיות קורבן לשם הפחדת התושבים

גופתה של הנערה נשתמרה באופן כמעט מושלם, עד שהיא מסתירה את גילה האמיתי: מדענים הצליחו לגלות את נסיבות מותה של מומיה של בת 13 מאימפריית האינקה העתיקה לפני יותר מ-500 שנים – על ידי ניתוח שערותיה. מחקר שהתפרסם בכלי תקשורת ברחבי העולם הסיק כי מותה של הנערה נבע ממינון גבוה שקיבלה של אלכוהול ועלי קוקה, שהם הבסיס לסם הקוקאין, לפני שנעזבה למותה בהרי האנדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצאה כשרגליה משוכלות, שראשה מוטה קדימה וידיה מונחות על חיקה. עלמת הקרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנערה, המכונה עלמת הקרח, היא אחת משלושה ילדים שנמצאו בשנת 1999 בקברי אבן בארגנטינה. הנערה, הגדולה מבין השלושה, נמצאה כשרגליה משוכלות, ראשה מוטה קדימה וידיה מונחות על חיקה. על ראשה חבשה כיסוי ראש ועליו נוצה, שערה קלוע בצמות ועלי קוקה בין שיניה ולחיה.

המדענים מאוניברסיטת ברדפורד שבאנגליה מעריכים כי השלושה הוקרבו בטקס שנקרא "קפאקוצ'ה", שמטרתו להחדיר פחד בלבבות ובכך לסייע להבטחת הסדר והבקרה באימפריית האינקה המתרחבת. מניתוח שיער הילדים, שעדיין מכיל את 'טביעת האצבע הכימית' של תזונתם, עלה כי כל השלושה הואבסו בסמים ובאלכוהול כדי לשלוט בהם בחודשים שלפני מותם. המינונים היו גבוהים במיוחד אצל עלמת הקרח, שכנראה ניסתה להתנגד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדענים ניתחו את נסיבות מותה על ידי ניתוח שיערותיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי החוקרים, עלי הקוקה יכלו לסייע לה להתמודד עם הגובה הרב והמשקה האלכוהולי "צ'יצ'ה", שהוכן מתירס מותסס, יכול היה לסייע לה להתמודד עם הקור – אך שני הגורמים יכלו גם להוות גורם מזרז למותה. אין ראיות לכך שהנערה נרצחה באכזריות. ככל הנראה, מנהיגים דתיים המתינו שהיא תאבד את הכרתה לפני שהניחו אותה בקברה. "אנחנו מעריכים כי העלמה נבחרה להיות קורבן כ-12 חודשים לפני מותה", סיפר ד"ר אנדרו וילסון מאוניברסיטת ברדפורד. "היא הפכה אז לחלק בשורה של הטקסים, שכללו צריכה של קוקאין ואלכוהול בהליך הפיכתה לקורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully