וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לאו: "מה זה משנה אילו כושים מנצחים"?

30.7.2013 / 12:43

הרב הראשי האשכנזי הוקלט בהתייחסות שנויה במחלוקת בנוגע לשחקני כדורסל זרים. בפני אברכים הוא טען כי בחורי הישיבות הצופים במשחקים בקיוסקים גורמים נזק תדמיתי לחרדים

באדיבות "הקול החרדי"; צילום: אבי כהן, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

הרב הראשי האשכנזי הנכנס, הרב דוד לאו, הוקלט בהתבטאות שנויה במחלוקת, כאשר התייחס לשחקני כדורסל זרים המשחקים בישראל. במהלך שיחה עם בחורי ישיבות מישיבת מתתיהו ששהו במחנה במודיעין עילית, ניסה להסביר הרב לאו כיצד נתפשים בני ישיבות בציבור הרחב כשהם צופים במשחקי כדורסל בקיוסקים ברחוב.

"יש ימי חמישי בערב מסוימים בחורף, שיש בהם איזשהו מסך עם צבעים עליו ויש הרבה צופים מסביב", תיאר הרב את הסיטואציה שבה הוא מרבה להיתקל, "זה ציבור שחלקם עם כובע וחליפה (חרדים - ש.ב), חלקם רק עם חולצה, אבל אצל רובם הציציות בחוץ והכיפה שחורה".

הרב, שרק נכנס לתפקיד הממלכתי, המשיך וסיפר כי משגיחי הכשרות בעירו, תל אביב, "מתביישים להיכנס לשם בשעות האלו", לכאורה בשל המשחקים המשודרים בטלוויזיה. "אני אומר להם", המשיך הרב וכשל בלשונו: "מאי נפקא מינה (מה יוצא מזה - בארמית - ש.ב), אם הכושים שמשלמים להם בתל אביב מנצחים את הכושים שמשלמים להם ביוון".

לבסוף אמר הרב כי אם הציבור יראה את ההשתדלות של בחורי הישיבה בלימוד ולא יראה את התופעות הללו, כל השאלות והספקות בנושא שוויון בנטל ייעלמו.

דבריו של הרב לאו מצטרפים לדברים דומים שאמר לאחרונה הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ואחיו של הרב הראשי הספרדי החדש יצחק יוסף, לאחר ההודעה על הקיצוץ בתקצוב מוסדות הדת של הציבור החרדי. "היום במשרד האוצר, אם מדובר בספורט - כדי להביא כמה כושים לכדורסל, יש כסף בשפע. אבל, כשמדובר בתקציב לבתי כנסת ולמקוואות אין שום דבר", אמר הרב יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully