וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורח לא קרוי: נחש צפע התגלה בבית בעכו

נחש הצפע הסתתר בבית משפחת קאופמן בשכונת התמרים בעיר, ונלכד על ידי איש סיירת הביטחון העירונית, ששחרר אותו בשדה פתוח. "הכשת צפע מסוכנת בעיקר לילדים"

מזג האוויר הקיצי והחם הביא ביום שבת האחרון אל ביתם של עדי ורינה קאופמן, תושבי עכו, אורח לא צפוי – ולא קרוי. נחש צפע ארסי באורך כ-70 סנטימטרים, הזדחל לבית הקרקע שלהם בשכונת התמרים כדי להימלט מהחום ולהצטנן מעט במזגן הביתי. "כשבאתי לצאת אל המרפסת בבית, גיליתי את הנחש, שנכנס דרך התריסים", סיפר לוואלה! חדשות קאופמן. "מיד סגרתי את הדלתות של המרפסת כדי שהוא לא ייכנס לתוך הבית, ואשתי התקשרה למוקד העירוני", סיפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האורח בבית משפחת קאופמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטי בן-עזרא, איש סיירת הביטחון של עיריית עכו, קיבל מהמוקד העירוני את הקריאה לבית משפחת קאופמן. "בעלת הבית התקשרה אלינו בהיסטריה, היא סיפרה שיש נחש בביתה אך היא לא יודעת מאיזה סוג, רק שמדובר בנחש ארסי", סיפר בן-עזרא, שעבר הכשרה בלכידת נחשים וזוחלים למיניהם. כשהגיע איש סיירת הביטחון לבית המשפחה, הוא הרחיק את הדיירים. "ביקשתי מבעל הבית מלקחיים, כמו של ברביקיו, ולכדתי את הנחש בזהירות, כדי לא לפגוע בו", אמר בן-עזרא, ששחרר אותו לאחר מכן בשטח פתוח, הרחק משוכנת המגורים. "זו לא הפעם הראשונה שהתגלה אצלנו נחש", סיפר קאופמן", לפני כמה שבועות גילינו נחש צפע נוסף, שהסתתר בחצר, אך לא נכנס לבית. לדברי בן-עזרא, על אדם שמגלה בביתו נחש להתרחק ממנו מיד ולקרוא ללוכד נחשים או גורם אחר שמוסמך לטפל בזוחלים מסוכנים. "אסור להזיז את הנחש או לנסות להבריח אותו, לרוב הוא מחפש מקור קריר ומוצל כדי שיוכל להסתתר בו", הסביר בן-עזרא. לדבריו, "הכשת נחש מסוג צפע מסוכנת מאוד לבני אדם, בעיקר לילדים".

כמה ימים לאחר שלכד את הנחש, התקשר איש סיירת הביטחון אל רינה קאופמן, ושאל לשלומה. "היא התרגשה מאוד כשהתקשרתי לוודא שהכול בסדר איתה", אמר, והוסיף: "אנחנו בסיירת הביטחון דואגים לשלום התושבים ומבקשים שיפנו אלינו בכל בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully