וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה שהמזל"ט שיורט שוגר על ידי חיזבאללה?

30.7.2013 / 10:44

בחיל האוויר ציינו את הפלת המזל"ט שיורט בהצלחה באפריל באמצעות סמל בצבעי דגל לבנון על גבי מטוס קרב, מה שמהווה האשמה ברורה בשיגור. דובר צה"ל: "אין בכוונתנו להתייחס"

סוף לתעלומה? חיל האוויר החליט לאחרונה לציין את הפלת המזל"ט שחדר לישראל בחודש אפריל השנה, ויורט בהצלחה, על ידי מטוס קרב ועליו סמל שכולל את דגל לבנון. הסמל מורכב משני עיגולים בצבע לבן ואדום ובתוכם סמל המדינה שממנה המריא לכאורה כלי הטיס. בחיל האוויר הביעו תמיהה, שכן מדובר באצבע ישראלית המאשימה באופן רשמי את חיזבאללה בשיגור המזל"ט.

מטוס חיל האויר הפיל מזל"ט סמוך לחיפה. אפריל 2013. ערן גילווארג
מדובר באצבע ישראלית המאשימה באופן רשמי את חיזבאללה כאחראי לשיגור המזל"ט. חיפושים אחר חלקי המזל"ט שיורט/ערן גילווארג

מאז שנת 1985 ועד קיץ 2006 לא הפיל חיל האוויר הישראלי מטוס אויב, אך מאז הקיץ ההוא הפילו טייסי חיל האוויר מטוסים לא מאוישים בארבעה מקרים שונים. יצוין כי בארבעת המקרים, ההפלות צוינו באמצעות דגל לבנון על גבי המטוסים.

במהלך מלחמת לבנון השנייה הופלו שני מזל"טים שהטיס חיזבאללה לעבר שטח מדינת ישראל כדי לעורר פרובוקציה. בשנת 2012 הצליחו אנשי חיזבאללה להטיס מזל"ט לאורך חופי מדינת ישראל, לבצע תמרון סביב רצועת עזה ולהמשיך לכיוון הנגב. בחיל האוויר העדיפו ליירט אותו מעל אזור פתוח עקב חשש מפגיעת אזרחים והשמידו אותו אחרי שיגור של שני טילים מעל יער יתיר. במקרה השלישי, שאירע בחודש אפריל השנה, נאלץ טייס מטוס מסוג "ברק" מ"טייסת הסילון הראשונה" בבסיס רמת דוד ליירט אותו מעל הים מול חופי חיפה.

"מסר שכל מה שיוצא מלבנון הוא באחריות לבנון"

במערכת הביטחון בישראל טענו כי לא ברור מי אחראי להטסת המזל"ט, שכפי הנראה יצא משטח לבנון. ימים ספורים לאחר מכן התבטא מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בכלי התקשורת אל-מנאר וטען כי הארגון לא אחראי לשימוש במזל"ט שיורט על ידי חיל האוויר הישראלי. "לא שלחנו מטוס ללא טייס מכל סוג שהוא לכיוון פלסטין הכבושה", אמר נסראללה.

גורם צבאי מסר כי בתום סדרת דיונים ותחקירים בחיל האוויר הוחלט להטיל את האחריות על ממשלת לבנון, שממנה נראה ששוגר המזל"ט, וכי לא ניתן להרחיב בנושא. גורם צבאי נוסף אמר: "מדובר בהחלטה פוליטית, שכן לא ברור מי באמת אחראי לשילוח המטוס. מה שכן, חיל האוויר מעביר כאן מסר שכל מה שיוצא מלבנון הוא באחריות לבנון". מדובר צה"ל נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully