וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשפרעם מאוכזבים מההרשעה בלינץ': "קיווינו ליום חג"

קובי דוד

29.7.2013 / 17:20

בית המשפט זיכה את שבעת המעורבים בהרג "המחבל היהודי" עדן נתן זאדה מרצח, אולם אחד מהם, שהורשע בניסיון הריגה טוען ש"הכל שקר". ראש העירייה: "רצינו זיכוי מוחלט"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

בשפרעם קיבלו היום (שני) בתחושות מעורבות את ההחלטה לזכות את שבעת הנאשמים בני העיר מניסיון רצח של מי שכונה "המחבל היהודי", עדן נתן זאדה בשנת 2005. אף שבית המשפט החליט שלא להרשיע את המעורבים בלינץ' ברצח, אחד הנאשמים, שהורשע בניסיון הריגה, אמר כי מדובר בעלילת שווא, וראש עיריית שפרעם הוסיף כי השאיפה הייתה לזיכוי מלא.

עוד באותו נושא:
הלינץ' בזאדה: הנאשמים זוכו מניסיון רצח
משפחת נתן זאדה: ציפינו לראות הרשעה ברצח ולא פחות
השופטים במשפט נתן זאדה: לבנו עם המשפחות השכולות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המורשעים בבית המשפט/מערכת וואלה, צילום מסך

"אני מאמין שאני זכאי ושאני חף מפשע", אמר לוואלה! חדשות באסל קדרי, שגם הורשע בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, "אני מרגיש שמאשימים אותי בשקר. לא ביצעתי כל עבירה שמיוחסת לי בהכרעת הדין". במהלך שמונה השנים האחרונות, מאז החל הדיון בבית המשפט, נישא באסל ונולדו לו שני ילדים. לדבריו, בשל הסחבת המשפטית הוא התקשה לנהל אורח חיים נורמלי ולכלכל את משפחתו. "אני רוצה לחזור למשפחה שלי ולהיות אבא. אני מרגיש שיש עליי כתם שפוגע לי בחיים ומפריע לי לנהל חיי משפחה רגילים", אמר האיש והוסיף כי כתושב שפרעם "אנחנו מאמינים ושואפים לדו קיום, וקוראים נגד גזענות".

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
הפגנות מחוץ לבית המשפט בחיפה אחרי גזר הדין במשפט של המעורבים בתקיפת עדן נתן זאדה. ערן גילווארג
הפגנה בעד זיכוי המעורבים בלינץ'/ערן גילווארג

ראש עיריית שפרעם נאהד חזאם אמר אחרי הזיכוי החלקי כי תושבי העיר קיבלו באכזבה את הכרעת הדין שמזכה את בני העיר המעורבים מניסיון רצח ומרשיעה ארבעה מהם בניסיון הריגה. "המשפחות קיוו שהיום יהיה יום חג, בו יזכו אותם מכל האישומים", אמר. עם זאת, ולמרות התקווה לזיכוי מוחלט, תושבי העיר נהגו באיפוק כשנועדה החלטת בית המשפט. במהלך היום התקיימה שביתה של בתי העסק בשפרעם כאות מחאה על ההחלטה להעמיד את בני העיר לדין. בסמוך לבניין העירייה הוקם בימים אחרונים אוהל מחאה בו ביקרו תושבי העיר ומשפחות הנאשמים.

ראש עיריית שפרעם נאהד חזאם. אדריאן הרבשטיין
"המשפחות קיוו שהיום יהיה יום חג". ראש העיר חזאם/אדריאן הרבשטיין

פרט לקדרי זוכו גם שאר ששת הנאשמים מאשמת ניסיון רצח. נעמאן בחוס, בן 37, הורשע בניסיון הריגה, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. ארקאן כורבאג', בן 27, הורשע בחבלה בכוונה מחמירה ותקיפת שוטר, מוניר זקוט, בן 27, הורשע בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, באסל חטיב, בן 29, הורשע בניסיון הריגה ותקיפת שוטר, פאדי נסראללה, בן 40, הורשע בחבלה בכוונה מחמירה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וג'מיל ספורי, בן 49, הורשע בניסיון הריגה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

השוטרים היו בסכנת חיים

השבעה הואשמו בכך שביצעו לינץ' בזאדה לאחר שרצח באוגוסט 2005 ארבעה תושבי שפרעם ביריות, ופצע 16 בני אדם - בצל אירועי ההתנתקות מעזה. זאדה, לבוש מדי צה"ל, עלה ב-4 באוגוסט 2005 לאוטובוס "אגד" שנסע מחיפה לשפרעם. כשהגיע האוטובוס לשפרעם, פתח זאדה בירי לעבר נהג האוטובוס ונוסעיו. בתגובה, נאסף המון זועם סביב האוטובוס וביצע בו לינץ' עד שמת.

בהכרעת הדין נכתב כי השוטרים שהוזעקו למקום היו מעטים ביחס להמון, ופעלו בתחושה של סכנת חיים, כשהם וזאדה מותקפים מכל עבר באבנים, חפצים, דחיפות, אגרופים ובעיטות. חלקם התעלפו, נפצעו והותשו. סכנת החיים שנשקפה לשוטרים התעצמה לאחר שנשפך דלק לתוך האוטובוס והיה חשש שיוצת. בשלב שלאחר שפיכת הדלק לאוטובוס, ניצל ההמון את ירידת חלק גדול מן השוטרים מהאוטובוס. אז הוכה זאדה קשות ומת.

לכל אורך הדיון, הפגינו מחוץ לבית המשפט 600 בני אדם וקראו לשופטים שלא להעניש את רוצחי המחבל היהודי. מאות המפגינים, תושבי המשולש, הניפו דגלי פלסטין וקראו "צדק לנאשמים". במקום היו כוחות משטרה גדולים. אחרי היוודע ההערכה, ממשפחתו של זאדה נמסר כי "החלטת בית המשפט היום מבישה ופוגעת. ציפינו לראות הרשעה ברצח ולא פחות מכך. מדובר בעבירה שתועדה על ידי אמצעי התקשורת וכן על ידי מסוק משטרתי ובידי הפרקליטות היו את כל האמצעים והראיות על מנת להרשיע את המעורבים ברצח, ובמקום זאת הם הורשעו בעבירות מינוריות ורופסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully