וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בזאדה: הנאשמים זוכו מניסיון רצח

29.7.2013 / 14:00

בית המשפט בחיפה זיכה את שבעת תושבי שפרעם מניסיון רצח אך הרשיע ארבעה מהם בניסיון הריגה. מאות מפגינים ערבים הגיבו בזעם. המהדורה המלאה של וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה היום (שני) את שבעת הנאשמים בביצוע לינץ' בחייל עדן נתן זאדה מאשמת ניסיון רצח. נעמאן בחוס, בן 37, הורשע בניסיון הריגה, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. ארקאן כורבאג', בן 27, הורשע בחבלה בכוונה מחמירה ותקיפת שוטר, מוניר זקוט, בן 27, הורשע בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, באסל קדרי, בן 35, הורשע בניסיון הריגה ותקיפת שוטר, באסל חטיב, בן 29, הורשע בניסיון הריגה ותקיפת שוטר, פאדי נסראללה, בן 40, הורשע בחבלה בכוונה מחמירה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וג'מיל ספורי, בן 49, הורשע בניסיון הריגה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

השבעה הואשמו בכך שביצעו לינץ' בזאדה לאחר שרצח באוגוסט 2005 ארבעה תושבי שפרעם ביריות, ופצע 16 בני אדם - בצל אירועי ההתנתקות מעזה. זאדה, לבוש מדי צה"ל, עלה ב-4 באוגוסט 2005 לאוטובוס "אגד" שנסע מחיפה לשפרעם. כשהגיע האוטובוס לשפרעם, פתח זאדה בירי לעבר נהג האוטובוס ונוסעיו. בתגובה, נאסף המון זועם סביב האוטובוס וביצע בו לינץ' עד שמת.

בהכרעת הדין נכתב כי השוטרים שהוזעקו למקום היו מעטים ביחס להמון, ופעלו בתחושה של סכנת חיים, כשהם וזאדה מותקפים מכל עבר באבנים, חפצים, דחיפות, אגרופים ובעיטות. חלקם התעלפו, נפצעו והותשו. סכנת החיים שנשקפה לשוטרים התעצמה לאחר שנשפך דלק לתוך האוטובוס והיה חשש שיוצת. בשלב שלאחר שפיכת הדלק לאוטובוס, ניצל ההמון את ירידת חלק גדול מן השוטרים מהאוטובוס. אז הוכה זאדה קשות ומת.

"חברה מתוקנת לא תשלים עם מעשה לינץ"

השופטים, סגן נשיא בית הדין אילן שיף והשופטות חני הורוביץ וצילה, כתבו בהכרעת הדין: "ליבנו עם המשפחות השכולות, שבשל הפעולה המתועבת והרצחנית איבדו את יקיריהם. אולם, אין חברה ומדינה מתוקנת רשאיות להשלים עם נקמת דם ועם מעשה לינץ', אף כאשר המעשים מבוצעים כלפי רוצח נפשע".

עורך דין דאוד נאפע, המייצג את ג'מיל ספורי, אמר לאחר הפסיקה: "במבט ראשון זה מאכזב. המשפחה מרגישה רע מאוד עם ההחלטה. הנאשם וגם המשפחה משוכנעים בחפותו, באליבי שלו ובגרסה שלו. הוא עצמו עדיין לא הגיב. לגבי ערעור, אנחנו נקרא את ההכרעה ונבחן את הדברים, עדיין מוקדם להחליט".

ממשפחתו של זאדה נמסר: "החלטת בית המשפט היום מבישה ופוגעת. ציפינו לראות הרשעה ברצח ולא פחות מכך. מדובר בעבירה שתועדה על ידי אמצעי התקשורת וכן על ידי מסוק משטרתי ובידי הפרקליטות היו את כל האמצעים והראיות על מנת להרשיע את המעורבים ברצח, ובמקום זאת הם הורשעו בעבירות מינוריות ורופסות".

מחוץ לבית המשפט הפגינו 600 בני אדם וקראו לשופטים שלא להעניש את רוצחי המחבל היהודי. מאות המפגינים, תושבי המשולש, הניפו דגלי פלסטין וקראו "צדק לנאשמים". במקום היו כוחות משטרה גדולים.

אחיו של אחד הנאשמים, לוטפי ספורי, תושב שפרעם, אמר לוואלה! חדשות לפני הכרעת הדין. "אסור להפלות בין דם לדם. המשפט כולו נוהל בגזענות וננקטה בו סחבת ארוכה. שבעת הנאשמים נאלצו לפרק את המשפחות ולאבד את מקור הפרנסה ואנו מצפים שבית המשפט לא ינהג בגזענות ויבטל את כתב האישום. במקום להאשים את הקורבן, על משטרת ישראל לעצור את מתכנני הפיגוע באוטובוס", אמר.

עוד במהדורה:

שוב זה קורה השנה ושוב בקאן: אתמול נגנב אוסף יהלומים ותכשיטים בשווי 53 מיליון דולר של המיליארדר הישראלי לב לבייב. למה התגברו מעשי שוד היהלומים השנה, ולמה זה קורה דווקא בריביירה הצרפתית?

ההמבורגר הסינתטי מגיע למסעדה בלונדון. איך יכולה פיסת בשר שמגודלת במעבדה בצלחת פטרי להציל את יערות הגשם ולפתור את הרעב העולמי? עקבנו אחרי תהליך ההכנה במעבדה.

סרט מצויר זה פתרון לא רע לפעילות לילדים- גם מזגן, גם שעה וחצי של שקט. אבל לא כל סרט מצוייר בקולנוע מצדיק שתקנו כרטיס. דורון פישלר, מבקר הקולנוע של וואלה! מזהיר ומסביר לאלו סרטים מצויירים פשוט אסור לכם לקחת את הילדים הקיץ.

התחזית: היום נאה, ללא שינוי בטמפרטורות, הלילה מעונן חלקית. מחר – ירידה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully