וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ציידים חשודים כי ירו לעבר פקח רשות הטבע בגליל

קובי דוד

28.7.2013 / 15:56

הפקח החל לדלוק אחר רכבם של החשודים בשמורת נחל תבור ובתגובה ירו לעברו ברובה אוויר ופגעו ברכבו. איש לא נפצע, אך הפקח "חווה טראומה קשה". המשטרה פתחה בחקירה

עליית מדרגה במלחמת הציידים בצפון: ארבעה חשודים ירו לפנות בוקר (ראשון) באמצעות רובה אוויר לעבר פקח של רשות הטבע והגנים בשמורת נחל תבור בגליל התחתון ונמלטו. איש לא נפצע. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

הארבעה ניסו על פי החשד לבצע ציד בלתי חוקי בשמורה. בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר זיהה פקח רשות הטבע והגנים רכב חשוד הנוסע בתוך שמורת נחל תבור. קרן אור שיצאה מכיוון הרכב אל עבר שמורת הטבע במטרה לחפש אחר חיות בר, צבאים ודורבנים היא שעוררה את חשדו של הפקח, שהחל לדלוק אחר הרכב. החשודים נמלטו מהרכב ופתחו בירי לעבר הפקח. ברכבו נמצאה עדות לירי של רובה אוויר. האירוע דווח לגורמי הנהלת הרשות שפתחו בחקירת האירוע יחד עם היחידה המרכזית במחוז צפון ומשטרת טבריה.

"מדובר במקרה קשה מאוד". סיפר סמנכ"ל הרשות מודי אורון. "אנחנו עושים מאמצים גדולים על מנת לתפוס את החשודים ולמצות עימם את הדין". "הפקח חווה טראומה קשה. למזלנו הוא לא נפצע". הסביר אורון. "אנו בודקים מספר כיווני חקירה על מנת לעלות אחר עקבותיהם של החשודים. לא ניתן יד למעשים מסוג זה ונפעל למען שלומם של הפקחים שעושים את עבודתם נאמנה".

ראשי צבאים כרותים וראש דורבן כרות בכפר עכברה ברמת הגולן. יוני 2013. רשות הטבע והגנים
"עושים מאמצים גדולים על מנת לתפוס את החשודים". ראשי צבאים כרותים שנתלו בחודש שעבר ברמת הגולן/רשות הטבע והגנים

גם השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ התייחס למקרה: "אני רואה בחומרה רבה את ניסיונות ההפחדה שמטרתם לסכל את עבודת הפקחים. קולות הכדורים השורקים לא ימנעו מאתנו לנקוט בכל האמצעים החמורים במלחמה נגד הציד הלא חוקי. אינני מתכוון להירתע ואירועים כאלה רק מגבירים את נחישותי להשלים את צעדי החקיקה ולהגן על חיות הבר".

אין זו הפעם הראשונה שאלמונים מנסים לפגוע בפקח רשות הטבע והגנים שאמון על ביטחונם ושלומם של בעלי החיים המתקיימים בשמורה. בחודש שעבר אלמונים הציתו את הרכב המשרת את הפקח במהלך עבודתו השוטפת. המשטרה פתחה בחקירה, אך טרם נעצרו חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully