וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין בטוח? קונדומים מזויפים נתפסו בראשון לציון

רוקחי אגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות זיהו אריזות מזויפות בפיצוציה בעיר, עליהן נכתב בשגיאות כתיב בעברית ובאנגלית. "הקונדומים עלולים שלא לספק הגנה מפני מחלות מין"

רוצים לשמור על בריאותכם ולא להיכנס להריון? כדאי שתקפידו לוודא את טיב אמצעי ההגנה שלכם. בשבוע שעבר נתפסו 28 אריזות של קונדומים החשודים כמזויפים בפיצוציה במערב ראשון לציון. רוקחי האגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות זיהו את הקונדומים, תחת המותג "durex extra safe", כלא מקוריים וככאלה שאינם משווקים על ידי היבואן המקורי.

צבע האריזות המזויפות הוא כחול, והן מכילות שלושה קונדומים כל אחת. על האריזות רשום מספר האצווה 0010124442, תאריך הייצור –מרץ 2011 ותאריך התפוגה –פברואר 2016. את האריזות ניתן לזהות לפי כיתוב שגוי שהופיע הן באנגלית והן בעברית: "words's no.1" ו-"עוצוב" במקום "עיצוב".

משרד הבריאות מזהיר מפני רכישת קונדומים אלה משיקולי זהירות. מהמשרד נמסר כי הם עלולים להיות לא יעילים כאמצעי מניעה ועלולים שלא לספק הגנה מספקת מפני מחלות המועברות במגע מיני, כמו נגיף ה-HIV. בשלב הבא יבדקו נציגי יחידת האכיפה במשרד הבריאות את טיב הקונדומים. לציבור מומלץ לגלות ערנות ולוודא בעת רכישת קונדומים מחוץ לבתי מרחקת ורשתות הפארמה (בפיצוציות, מכולות וחנויות נוחות) שהם מקוריים.

מחברת דורקס נמסר בתגובה כי בעקבות הודעת משרד הבריאות על מציאת קונדומים מזויפים באריזת "אנו מבקשים מקהל לקוחותינו לבדוק לפי הנחיות משרד הבריאות שפורטו לעיל, האם האריזה שברשותם מקורית. במידה ומתעורר ספק, אנא דווחו במייל על האריזה החשודה ועל פרטי מקום הרכישה ופרטי הרוכש, לכתובת: service.israel@rb.com‏ ואנו נדאג לשלוח חבילה מקורית חדשה. אנו מבקשים להדגיש כי קונדומים הנרכשים אצל המפיצים המורשים, ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הם קונדומים מקוריים של חברת דורקס ‏ואין כל חשש לרכשם ולהשתמש בהם".

באוקטובר בשנה שעבר בדק משרד הבריאות חשד דומה למכירת קונדומים מזויפים, גם הם של חברת דורקס המוכרת. הבדיקה התעוררה בעקבות תלונה שהתקבלה במחלקה לאביזרים ותכשירים רפואיים, מאדם שרכש בתל אביב קונדומים מזויפים של החברה באריזה של שלושה מסוג FETHERLITE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully