וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מסירת שטחים - רק לאחר משאל עם

28.7.2013 / 13:27

על פי החוק, כל העברה של שטחים מריבונותה של מדינת ישראל למדינה אחרת תחייב עריכת משאל עם. נתניהו: "חשוב שבהחלטות גורליות כאלה כל אזרח יצביע באופן ישיר"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה בישיבתה היום (ראשון) את טיוטת חוק-יסוד: משאל עם, הקובע כי כל העברה של שטחים מריבונותה של מדינת ישראל למדינה אחרת תחייב עריכת משאל עם. ההצעה נוגעת באופן ישיר למזרח ירושלים ולרמת הגולן - שטחים שנכבשו ב-1967, אך נמצאים תחת ריבונות ישראלית. בעקיפין, יש לה השלכות גם על שטחי הגדה המערבית, שכן על מנת לספח לישראל גושי התיישבות גדולים בגדה תיאלץ ישראל לבצע חילופי שטחים עם הרשות הפלסטינית - צעד שכאמור, יצריך משאל עם במסגרת חוק היסוד החדש שמקדם ראש הממשלה.

"כל הסדר, אם יושג במשא ומתן, יובא למשאל", אמר בישיבה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "חשוב שבהחלטות גורליות כאלה כל אזרח ואזרחית יצביעו באופן ישיר בעניין שקובע את עתיד המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת ממשלה שבועית. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"כל הסדר, אם יושג במשא ומתן, יובא למשאל". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מוקדם יותר החליט נתניהו לדחות את ההצבעה בממשלה על שחרור אסירים ערבים-ישראלים במסגרת התנעת המשא ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית. עם זאת, השרים יצביעו על צוות שרים מצומצם שיוסמך לקבוע את זהותם של 104 האסירים הפלסטינים שישוחררו.

הישיבה נפתחה בתום עיכוב של כשעה וחצי, כשמחוצה לה הפגינו עשרות משפחות שכולות ואנשי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", נגד שחרור האסירים. בפתח הישיבה, הסביר נתניהו כי שלושה נושאים יידונו: הצעתו לחדש את התהליך המדיני עם הפלסטינים, חוק משאל עם והסמכת צוות שרים לשחרור אסירים. "אני מאמין שחידוש התהליך המדיני בעת הזאת הוא דבר חשוב למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה. "גם כדי לנסות להביא לסיום הסכסוך וגם אל מול המציאות המורכבת באזורנו, ובראש ובראשונה מול האתגרים הביטחוניים מסוריה ומאיראן".

"הרגע הזה איננו קל בשבילי", אמר נתניהו. "הוא אינו קל לשרי הממשלה, ובייחוד איננו קל למשפחות השכולות, שאני מבין ללבן, אבל יש רגעים שבהם צריך לקבל החלטות קשות לטובת המדינה וזה אחד מאותם רגעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת ממשלה שבועית. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יצביעו גם על שחרור אסירים. ישיבת הממשלה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בישיבה כי הוא יצביע בעד ההחלטה בלב כבד, אך יתנגד לשחרור מחבלים ערבים ישראלים. "יש מחיר כבד בהחלטה על שחרור מחבלים, הן מבחינת הצדק, הן מבחינת החוק והן מבחינת ההרתעה", אמר השר יעלון. "הלוואי שלא היינו מגיעים לדילמה הזו, אך במצב שנוצר יהיה מחיר כבד להחלטה שלא להיכנס לתהליך המדיני באשמתנו, בהקשרים האסטרטגיים בינינו לבין ארצות הברית ומדינות המערב, ולכן בלב כבד אצביע בעד ההחלטה. אני אתנגד לשחרור ערביי ישראל. אבו מאזן לא מייצג אותם".

בנוגע למחבלים הפלסטינים, אמר יעלון: "מדובר במחבלים שביצעו את הפשע המתועב לפני אוסלו, וייתכן שהיה נכון לשחררם עם תחילת יישום הסכם אוסלו, משום שאז דיברנו עם שולחיהם, בראשות ערפאת, והם נשארו בכלא. מספרם הולך ופוחת כי חלקם שוחררו וחלקם מתו, ובאסירים המשוחררים יש כאלו שאמורים להשתחרר בחודשים הקרובים ובשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully