וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שהתחשמל בצפון היה בן יחיד: "היה כל עולמם"

קובי דוד ושלומי גבאי

25.7.2013 / 15:45

גדעון רז ממעגן מיכאל נהרג בבריכת הדגים באיילת השחר יחד עם ניר גלסמן מקיבוץ אפיקים ואוריאל בוכריס מקיבוץ מירב. "ילד יחיד במינו עם חיוך כובש", ספדו לרז שעמד להתגייס

צילום: שלומי גבאי, אדריאן הרבשטיין, יותם אסרף; עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"איבדנו בן יקר. אבל כבד נפל עלינו", כך ספדו היום לניר גלסמן בן 23, תושב קיבוץ אפיקים שבעמק הירדן, שנהרג הבוקר (חמישי) בבריכת הדגים ליד איילת השחר. שני צעירים נוספים נהרגו באירוע כתוצאה מהתחשמלות: אוריאל בוכריס בן 21 מקיבוץ מירב וגדעון (גידי) רז בן 20 ממעגן מיכאל.

"ניר היה אדם חביב וחברותי" סיפר יניב אוסם, מזכיר קיבוץ אפיקים, על גלסמן שבתקופה האחרונה התגורר בקיבוץ מעגן מיכאל. "רק אתמול בערב הוא הגיע ללילה כדי לבקר את סבתו ומשפחתו. הוא כביכול בא להיפרד מהם. הבוקר בזמן שאירעה הטרגדיה הוריו היו בדרכם ללוות את האח הצעיר לגיוס. המשפחה עדיין לא מעכלת את האסון". הלווייתו של גלסמן תתקיים הערב ב-21:30 בקיבוץ אפיקים.

מזכיר קיבוץ מעגן מיכאל, ד"ר ירון אסף, סיפר כי שלושת הצעירים שנהרגו הבוקר עבדו בחברת "דג-און" השייכת לקיבוץ ומתחזקת את בריכת הדגים. "שלושת העובדים יצאו הבוקר ממעגן מיכאל בכדי לתחזק את בריכת הדגים באיילת השחר". לדבריו, "במקום אירעה תקלה מסיבה שנחקרת כעת על ידי הגורמים המוסמכים שהביאה לאסון הכבד".

שלושה צעירים התחשמלו למוות בבריכת דגים ליד איילת השחר בצפון. ג'יליס
שלושת העובדים יצאו הבוקר ממעגן מיכאל בכדי לתחזק את בריכת הדגים באיילת השחר/ג'יליס

גידי רז בן ה-20, שהתגורר בקיבוץ מעגן מיכאל, היה בן יחיד להוריו. הוא סיים שנת שירות, והיה אמור להתגייס בקרוב לצה"ל. "מדובר בחמד של בחור, לבנו עם המשפחות הנוספות שהאסון הזה פקד אותן", אמר ד"ר אסף. אדווה פרום, מדריכתו מבית הספר סיפרה, כי הוא "היה ילד יחיד במינו עם חיוך כובש. הוא אהב מאוד את הארץ ואת העבודה שלו. הבוקר כששמעתי על האסון הזה מחבר של בעלי נותרתי בהלם. זהו אסון גדול ואבדה גדולה". הלווייתו של רז תתקיים מחר ב-11:00 בבוקר בקיבוצו.

שכנה של המשפחה סיפרה: "גידי היה כל עולמם של הוריו, כל אופן החיים שלהם סבב סביבו. הם העניקו לו כל מה שביכולתם והיום הם קיבלו בשורה מרה וקשה מנשוא. קשה לי לדמיין איך ייראו חייהם בלעדי היהלום שלהם".

אוריאל בוכריס בן ה-21, שקיפח את חייו אף הוא בתאונת העבודה החל לעבוד במדגה לפני מספר שבועות - מיד עם תום שירותו בצה"ל. דודו, חיים בוכריס סיפר. "אוריאל היה ילד מדהים: חייכן, אוהב את המשפחה, את החברים ואת החיים. הוא היה ילד בולט והרפתקן שעשה את שירותו הצבאי בעורב גולני". אוריאל השאיר אחריו זוג הורים ושישה אחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חשד: תקלה בייצור החמצן הביאה לחישמול

הצעירים התחשמלו למוות במהלך עבודות בבריכת הדגים בשמורה שבין יסוד המעלה לצומת כח, בעמק החולה. מסוק וניידות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום הוקפצו למקום וביצעו פעולות החייאה בשלושה, אולם נאלצו לקבוע את מותם.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי מדובר בשלושה צעירים שבאו להוציא דגי נוי מהבריכה. אחד העובדים שנכנס למים התחשמל ככל הנראה מתקלה שאירעה במכונה המייצרת חמצן (חמצנית). העובד השני, שהבחין בהתחשמלות של העובד הראשון, נכנס למים בכוונה לסייע לו והתחשמל אף הוא. כך גם העובד השלישי שהבחין בשני חבריו במים. עובדים ששהו בקרבת מקום הבחינו במתרחש וניתקו את המתח החשמלי המזין את החמצנית, הוציאו את הנפגעים מחוץ למים והזעיקו את כוחות ההצלה.

שלושה צעירים התחשמלו למוות בבריכת דגים באיילת השחר.  יולי 2013. ג'יליס
עובדים ששהו בקרבת מקום הבחינו במתרחש וניתקו את המתח החשמלי/ג'יליס

עודד חנקין, יושב ראש חברת "דג און" המפעילה את בריכת הדגים סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מדובר ב"שלושה עובדים טובים המועסקים בחברה. אנחנו כרגע עסוקים באבל המשפחות ומשתתפים בצערן. כרגע לא ניתן לקבוע מה בדיוק אירע. הפרטים הועברו לבדיקת המשטרה ומשרד העבודה והרווחה שפתחו בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully