וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בראשון לציון: חזירי בר בגינה ציבורית

תושבת השכונה נדהמה לגלות חזירי בר משוטטים בשכונת נווה חוף בעיר, ומיהרה להתקשר למוקד העירוני. בשיחה נאמר לה שאסור לפגוע בחיית בר. העירייה: "נעביר הנחיות לתושבים"

מה התגלה בשכונת נווה חוף בראשון לציון? סביונית, תושבת העיר, יצאה מביתה לפנות בוקר יום שלישי כדי להסיע את בעלה לשדה התעופה. בדרך, בעודם עדיין נוסעים ברחובות השכונה, הבחינה בחזיר בר, בין שני ספסלים של "גינת יהונתן", גינה ציבורית סמוכה. "ביקשתי מבעלי שיחזור אחורה עם האוטו, לא האמנתי למה שאני רואה", סיפרה סביונית לוואלה! חדשות. בעודם עוברים במקום בשנית הם הבחינו בחזירי בר נוספים.

סביונית החליטה להתקשר למוקד העירוני 106. "חשבתי שהם יהיו בהלם וישלחו פיקוח ויבדקו מה לעשות, אבל התשובה שלהם הייתה שהם יודעים על זה", אמרה. "לא רחוק מהשכונה שלנו זה הסופרלנד. יש שם חולות. בדיעבד אני מבינה שיש שם חזירי בר ושועלים, אבל הם אף פעם לא נכנסו לנו לשכונה". לדברי סביונית, במוקד 106 אמרו לה שאסור לגעת בחיות בר, אך היא לא הסתפקה בתשובת הנציג וחייגה למוקד למחרת, שוב. גם בשיחה הזו אמרו לה שהנושא ייבדק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להקות החזירים לא תוקפות בני אדם, אלא אם כן הן מופתעות". חזיר בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמרו לי שאם לא נתקוף אותם – הם לא יתקפו חזרה", המשיכה. "אבל זה לא נראה לי. אם ילד או ילדה, נוער, חוזרים בשעות הלילה ונתקלים בדבר כזה? אני לא רוצה לחשוב מה יהיו התוצאות. אני נוסעת בכביש הערבה ואני רואה שלט 'זהירות גמלים'. נוסעת בצפון ורואה 'זהירות פרות'. אם אני חיה במקום שחזיר בר בא לשכונה שלי אני רוצה שילוט. זה לא ייתכן שאנשים יחיו ולא ידעו מה קורה בלילה בשכונה. המוקד יודע אבל הציבור לא. אני לא מוכנה שזה יעבור בשתיקה". לדבריה, עכשיו, כשהיא יודעת על הימצאות חזירי הבר בשכונה היא מקפידה על נסיעה איטית יותר, "שלא פתאום יקפוץ לי אחד על האוטו. הבת שלי עם סיוטים, היא בלחץ. נוראי. היא הודיעה לי שהיא לא מסתובבת יותר ברחובות".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי מדובר במקרה מוכר וידוע, והתופעה אף מוכרת בחיפה, באזור הקריות ובחדרה. "יש חזירי בר באזור הפתוח של חולות ראשון לציון, באזור הסופרלנד עד פתחת קיבוץ פלמחים. עם הזמן יש תנופת בנייה באזור ושטחי המחיה של חיות הבר הצטמצמו. החזיר מבין שיש לו אלטרנטיבות של אוכל באזורי מגורים והוא נודד בלהקות לתוך השכונות. עיריית ראשון לציון, באמצעות השירות הווטרינרי, פנתה לרשות שמורות הטבע כדי לקבל הנחיות כיצד לפעול בצורה חכמה, ואמורה להתקיים פגישה בימים הקרובים". עוד נמסר כי לאחר שיחה עם הווטרינר העירוני, ד"ר יונתן אבן צור, הודגש כי להקות החזירים לא תוקפות בני אדם, אלא אם כן הן מופתעות. "אנחנו כעירייה מתכוונים להעביר מסר לתושבים ולהרגיע אותם שהעניין נמצא בטיפול. אנחנו נעביר את ההנחיות מה כדאי לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully