וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"אגד" מאשימים את הרכבת בעיכובים: "התרענו מראש"

לאחר שנוצרו עומסים כבדים גם בשירות האוטובוסים החלופי שסיפקו לרכבת, תוקפים ב"אגד" את עמיתיהם, ומודים: "אנחנו לא בנויים לזה, בטח ובטח בימים האלה"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בשל עבודות השיפוץ במסילה הרכבת בקו חיפה-תל אביב הופסקה הלילה (רביעי) תנועת הרכבות בקו זה עד ליום ראשון הבא. כחלופה, שיתפה הנהלת הרכבת פעולה עם חברת "אגד", שסיפקה והפעילה 62 אוטובוסים עבורה. אולם, עם הגעת הנוסעים לתחנות הבוקר, התברר שכמות זו לא הייתה מספקת ונוצרו עומסים כבדים בתחנות. ב"אגד" מתנערים מאחריות למחדל, ותולים את האשמה בעמיתיהם ברכבת ישראל.

"כיוון שקיבלנו הודעה על כך שהרכבת מתכוונת לעשות עבודות שיפור במסילה, אנחנו הודענו שאנחנו מבקשים לדחות את העבודות האלה לתאריך אחר, כיוון שידענו שהתקופה היא כזו שבה האוטובוסים שלנו נדרשים למטלות אחרות", אמר חן סנדר, מנהל התפעול של מחוז הצפון ב"אגד". "מראש ידענו את זה, ובגלל זה התרענו על כך שלא נוכל לתת שירות ברמה גבוהה מעבר לשירות הקבוע".

תור לאוטובוס בתחנה מרכזית חוף הכרמל חיפה, יולי 2013. שלומי גבאי
תורים ארוכים בעלייה לאוטובוס בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי

סנדר הבהיר כי החברה עשתה כל שיכלה כדי להקל על הפקק האנושי הצפוי בתחנות ההסעה במהלך השבוע, אולם זו הייתה משימה שנידונה מראש לכישלון. "עשינו ככל שניתן, ואנחנו עדיין עושים הכל כדי להיענות לביקושים הגדולים, אבל מעבר לזה אנו צריכים לתת שירות גם לקווי השירות האחרים", טען. "תגברנו את מערך האוטובוסים ככל שאנחנו יכולים. אני מראש אומר שלא נוכל להיענות לכל הביקושים, אנחנו לא בנויים לזה, בטח ובטח בימים האלה".

במהלך שעות הבוקר התרעמו נוסעים רבים על עוגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מעבודות השיפוץ ברכבת, וחוסר המענה התחבורתי שהוצע להם, אשר גרם לעיכוב בלוח הזמנים הרגיל שלהם. "ידענו על זה מראש - אבל ההתנהגות היא מחפירה", אמר לוואלה! חדשות אלי שביקש לנסוע מתל אביב לחיפה. "אני נוסע חופשי-חודשי כל שנה, כל יום - אבל לא מפצים אותנו על הזמנים, לא מפצים אותנו על כסף שכבר שילמנו". לדבריו, כמה נוסעים ביקשו את כספם בחזרה, אולם "הם לא מוכנים להחזיר כסף כשהם ידעו מראש שהם לא יוכלו לתת שירות, פשוט חוצפה".

הנוסע הוסיף כי הוא ואחרים חיכו בתחנה אולם האוטובוס החלופי לא הגיע. "עמדנו בתחנה אחת ועכשיו שולחים אותנו לתחנה אחרת. כולם רצים, אני מאחר לעבודה, הילד מאחר לסבתא שלו, וככה אי אפשר". דינה, שנתקעה בתל אביב, סיפרה כי היה לה קשה למצוא את האוטובוסים לחיפה. "המודיעין לא יודע כלום. שאלתי. לא ידעתי מראש על השביתה, כלום. רק היום אני שמעתי בחדשות. זה שיבש לי את היום. יש לי פגישות בעשר, אבל אני כבר לא אהיה בעשר בחיפה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"עמוס מדי"

בדוברות הרכבת הסבירו את הבחירה לבצע את השיפוצים דווקא בימי הקיץ העמוסים, בטענה כי "כרגע יש יותר שעות אור וזה נוח יותר כי אנשים בחופשה ולא בשגרה - הם לא ממהרים לעבודה. ככה לא פוגעים בהם – הם לא יאחרו לעבודה, ולנו מבצעית יש יותר שעות אור לעשות את העבודות". כמו כן, אנשי הדוברות הוסיפו כי בתקופה פחות עמוסה אפשר היה לנסות ולהפעיל יותר אוטובוסים, אך הבהירו כי "עכשיו אי אפשר. עמוס מדי".

אולם, למרות ההסבר ההגיוני לכאורה שסיפקה הדוברות, לא יהיה בכוחו לעזור לאלפי האנשים שיגיעו בשעות הערב לתחנות הרכבת עם סיום שגרת יומם, וייאלצו לסבול מהעומסים הכבדים הצפויים בשל המחסור בכמות מספקת של אוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully