וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של שבדיה ממשיך להרגיז את ישראל

23.7.2013 / 12:52

השר קארל בילדט, שהגן בעבר על פרסום בו נטען כי צה"ל קוצר איברים מפלסטינים, בירך על "חידוש השיחות בין תל אביב לרמאללה". גורם במשרד החוץ: "הוא לא התבלבל"

יחסי ישראל עם האיחוד האירופי שוב עלו לכותרות הבוקר (שלישי), על רקע הפרסום כי שרת החוץ של האיחוד דוחפת את החברות בו להתחיל לסמן באופן נפרד מוצרים שיוצרו בהתנחלויות. ואם המתיחות על רקע ההתנחלויות אינה מספיקה, פרסם בסוף השבוע שר החוץ השבדי קארל בילדט הודעה שהעלתה שוב על פני השטח את המחלוקת בין ישראל לחלק ממדינות אירופה, והצליחה להרגיז לא מעט גורמים רשמיים בירושלים.

השר השבדי, שנחשב לאחד המבקרים החריפים ביותר של ישראל בקרב המנהיגות האירופית, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חדשות מצוינות על חידוש שיחות השלום בין רמאללה לתל אביב. האיחוד האירופי תומך בכך". גורם בכיר במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות: "בילדט לא התבלבל בין תל אביב לירושלים. הוא יכול היה לברך על חידוש השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית, אבל בחר בנוסח הזה בכוונה".

שר החוץ השבדי קארל בילדט. AP
במהלך כהונתו פרצו כמה משברים בין שבדיה לישראל שנקשרו בפועלו. בילדט/AP

דובר משרד החוץ יגאל פלמור סיפק תגובה מתונה יותר לדברים. "האם שר החוץ בילדט סבור שאת המשא ומתן המדיני מנהל משרד הביטחון?", שאל פלמור, והוסיף: "אם כן, הרי שהוא מוזמן לאחר כבוד לבוא בהקדם האפשרי לביקור רשמי בארצנו, כאן יוכל להתרשם באופן בלתי אמצעי היכן נמצאים מוסדות השלטון בישראל".

בילדט מכהן כשר החוץ של שבדיה מאז שנת 2006, ובמהלך כהונתו פרצו כמה משברים בין שבדיה לישראל שנקשרו בפועלו של השר. בקיץ 2009 פרסם העיתון השבדי "אפטונדבלאט" תחקיר שממנו עלה, לכאורה, כי צה"ל עוסק באופן שיטתי בקצירת איברים מפלסטינים בשטחים. ישראל הכחישה בתוקף את הדברים, וכמה ימים לאחר הפרסום יצאה הודעת גינוי גם מטעם שגרירות שבדיה בישראל. בילדט, בתגובה, התנער מדברי השגרירה, ופרסם הודעה על כך שהפרסום חוסה תחת צלו של חופש הביטוי בשבדיה.

באוקטובר 2012 זומן שגריר ישראל בשבדיה יצחק ברומן-לביא לשיחת נזיפה במשרד החוץ השבדי, בעקבות פרסומים בעיתונות הישראלית על כך ששבדיה נוקטת עמדה פייסנית כלפי איראן בדיונים על הסנקציות נגד תכנית הגרעין שלה, בשל חשש לגורלם של חוזים מסחריים גדולים בין שתי המדינות. בחלק מהכתבות צוטטו גורמים ממשרד החוץ הישראלי שתקפו את בילדט באופן אישי, ושר החוץ השבדי אמר בתגובה בראיון לעיתון השבדי "אקספרסן" כי מדובר ב"התנהלות דיפלומטית בלתי מקובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully