וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון השבדי: "אין הוכחה שצה"ל סחר באיברים"

העורך הראשי של "אפטון בלאדט" פרסם מאמר מערכת בו הודה כי אין מספיק הוכחות לכתבה שפרסם. "אני לא נאצי, רק אישרתי פרסום ידיעה שהציגה שאלות רלוונטיות"

העיתון השבדי "אפטון בלאדט", שפרסם בשבוע שעבר כתבה שהאשימה את צה"ל בגניבת איברי פלסטינים, מודה כי אין בידיו הוכחות לטענות המופיעות בידיעה, שגרמה למתיחות ביחסי ישראל-שבדיה. העורך הראשי של העיתון, יאן הלין, פרסם הבוקר (שני) מאמר מערכת תחת הכותרת "השבוע בו העולם השתגע", בו כתב כי חסרות הוכחות לכך שהתבצע סחר באיברים. "אני לא נאצי. אני לא אנטישמי. אני רק העורך שנתן אור ירוק לפרסום הידיעה, שמציגה מספר שאלות רלוונטיות", הוסיף.

העיתון פרסם ראיון עם המשפחה הפלסטינית, שטענה בפני הכתב כי צה"ל שדד את איברי בנה, בילאל אחמד ראנם, שנהרג מאש כוחותיו לפני 17 שנה, כשהיה בן 19. הכתב שאל את אחיו בן ה-32 האם יש להם הוכחות לטענותיהם והאח השיב: "לא, אין לנו. אבל פגשתי אנשים שסיפרו סיפורים דומים על יקיריהם. שמענו סיפורים רבים על כך".

העיתון ראיין גם את שר החוץ השבדי קארל בילדט, שסירב לגנות את פרסום הכתבה בטענה שיש לשמור על חופש הביטוי, וגרם למשבר ביחסים הדיפלומטים בין שבדיה לישראל. כשנשאל האם הוא סבור שעל העיתון להתנצל על פרסום הכתבה השיב: "העיתון אחראי על התוכן שהוא מפרסם, לא הממשלה". כשנשאל האם היחסים בין המדינות אכן נפגעו בעקבות הפרשה אמר "אני סבור שלא".

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנו דורשים ומצפים משבדיה גינוי רשמי ולא התנצלות על הדברים". נתניהו, שדיבר בישיבת הממשלה, הוסיף כי "בתקופת ממשלת אולמרט שודרה תוכנית סאטירית נגד הנוצרים, ואולמרט גינה את הדבר -מעשה לא פגע בחופש הביטוי. תמיד ידענו להתייחס לדברים שיש בהם התרת דם ועלילת דם", אמר ראש הממשלה", "ואנו מצפים שגם ממשלת שבדיה תנהג כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully