וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסתר: חגי פליסיאן עלה עם סוהרים לקבר אחיו

22.7.2013 / 12:56

כשבועיים לאחר מותו של אור פליסיאן, שנפל מהקומה התשיעית בבניין מגורים, הגיע אחיו, הנאשם ברצח בבר-נוער, לבית העלמין כשהוא מלווה ב-8 סוהרים. הוא התפלל וחזר למעצר

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, אבי כהן; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחיו של חגי פליסיאן, אור, שנהרג בנפילה מגובה, לפני מותו

כשבועיים לאחר מותו הטראגי של אור פליסיאן, שנפל אל מותו בעת שעבד בניקיון בדירה בקומה התשיעית בבניין מגורים בבני ברק, עלה אחיו והנאשם המרכזי ברצח בבר-נוער, חגי פליסיאן, אתמול לקברו בבית העלמין ירקונים שבפתח תקווה. פליסיאן הגיע למקום בשעת אחר הצהריים כשהוא מלווה בשמונה סוהרי שירות בתי הסוהר, שהה במקום כרבע שעה במהלכה התפלל ולאחר מכן עזב את המקום ביחד עם מלוויו ושב לבית המעצר באבו כביר ביפו, שם הוא מוחזק עד להכרעה במשפטו.

קברו של אור פליסיאן שנפל אל מותו מבניין בבני ברק. יולי 2013. יותם רונן
אחיו הגדול עלה, התפלל, וחזר למעצר. קברו של אור פליסיאן/יותם רונן

ביקורו התאפשר בשל החלטת בית המשפט להתיר לו לבקר בבית העלמין, ולאחר שהמדינה לא הביעה התנגדות לעניין. מועד הביקור, שעבר ללא אירועים חריגים, נשמר בסוד וזאת כדי למנוע אפשרות שגורמים העלולים לנסות לפגוע בפליסיאן יגיעו למקום מחד, וכדי לא לאפשר לו ליצור קשר עם הקרובים אליו מאידך. כזכור, מאותו הטעם לא הותר לחגי פליסיאן להגיע להלוויה עצמה.

בעקבות הביקור, הביע סניגורו של פליסיאן, עורך הדין שמשון וייס, סיפוק מההחלטה לאפשר לנאשם ברצח הכפול לפקוד את קבר אחיו: "על אף הנסיבות המצערות, אני מתנחם בעובדה ששב"ס עמד בדיבורו ואפשר את עלייתו של חגי לקבר אחיו שנפטר בנסיבות טראגיות".

לפני כשבועיים הובא אור פליסיאן למנוחות. מאות בני משפחה וחברים השתתפו בהלוויה, שהחלה באיחור ניכר בשל התנגדות בני המשפחה לנתיחת הגופה. בני המשפחה פרצו בבכי וזעקו: "זה לא נכון, זה לא נכון. זה לא הגיוני, לא מגיע לנו".

אמם של האחים פליסיאן התייחסה לפני ההלוויה בזעם לעובדה שבית המשפט לא התיר לחגי לצאת ממעצר. "מדינת ישראל רצחה לי את הילד", אמרה. "חגי לא רוצח, אתם רוצחים". עוד הוסיפה: "אני רוצה לראות מחר את חגי בלי אזיקים. טרור אני אעשה במדינת ישראל. לא האמנתי שאגיע למצב הזה. איפה הוא, איך אחזיק מעמד בלי האור הזה עכשיו? לא הייתי נרדמת בלילות עד שהוא היה מגיע. עשרות טלפונים הייתי עושה לו. למי אתקשר עכשיו?".

אור פליסיאן אחיו של חגי פליסיאן בבית המשפט. יוני 2013. שלומי גבאי
אור פליסיאן/שלומי גבאי

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הנער, שהוא גם קרוב משפחתו של הנער ששאול גנון מנהל הבר-נוער חשוד בתקיפה מינית שלו, עבד כמנקה חלונות באתר בנייה, וככל הנראה איבד שיווי משקל ונפל מהקומה התשיעית, בנקודה שבה אין מעקה. מהמשטרה נמסר כי ככל הנראה אין חשד לפלילים, אולם בכל זאת נפתחה חקירה במשטרת מרחב איילון. גם חוקרים של משרד העבודה ישולבו בחקירה.

"כמה אסונות יכולים לבוא על משפחה בתקופה כה קצרה?", שאלה שכנה של המשפחה לאחר המקרה. "איזה אסון קרה היום, לאבד ילד זה הצער הכי גדול לאם. האמא גם ככה ממוטטת מהמחשבה שחגי ירצה מאסר עולם בגלל המועדון בתל אביב, ועכשיו קיבלה את המכה הזאת, זה בלתי נתפס. ילדים הם ילדים, לא משנה מה המשטרה אומרת עליהם".

לקריאה נוספת
אמו של אור פליסיאן בהלוויה: ”רצחתם לי את הילד”
אחיו של הנאשם ברצח בבר-נוער נפל מפיגום ונהרג
אישום: פליסיאן רצח בשל שנאתו להומוסקסואלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully