וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי שוקל להטיל סנקציות על חיזבאללה

22.7.2013 / 2:33

המהלך מתפרש כשינוי דרסטי במדיניות האיחוד כלפי הארגון השיעי, הנובע מהחשש ההולך וגובר מפעילות חיזבאללה באירופה, ועל רקע הראיות הקושרות את הארגון לפיגוע בבורגס

האיחוד האירופי שוקל להטיל היום (שני) סנקציות נגד הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה. על פי הדיווח, העיצומים נגד הארגון השיעי, אם יאושרו, יתבטאו בהקפאת נכסים שמחזיק חיזבאללה בתחומי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. המהלך אף מתפרש כשינוי דרסטי במדיניות האיחוד כלפי חיזבאללה, הנובע מהחשש ההולך וגובר מפני פעילות אנשי הארגון באירופה.

אף על פי כן, קיים מידע מועט על היקף הנכסים ופעילות הארגון ברחבי היבשת. שרי החוץ של האיחוד צפויים לדון היום בנושא בבריסל. לדברי דיפלומטים, ההתנגדות למהלך בקרב גורמים באיחוד נחלשה בתקופה האחרונה.

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
הראיות קושרות את הארגון השיעי למתקפת הטרור בבולגריה. הפיגוע באוטובוס בנמל התעופה בבורגס, יולי 2012/רויטרס

"עדיין יש הסתייגויות, אבל אנחנו עשויים להתקדם לעבר החלטה על סימון אפשרי (של הארגון)", אמר גורם בכיר באיחוד. לדבריו, "מספר המדינות החברות שהתקשו לתמוך בהחלטה כזו הולך ומתמעט". עד כה התנגד האיחוד האירופי ללחצים שהפעילו ארצות הברית וישראל לנקיטת עיצומים נגד חיזבאללה, בטענה כי צעדים ברוח זו עלולים להגביר את חוסר היציבות בלבנון, שבה פועל הארגון כחבר בממשלה, ובמזרח התיכון כולו.

מאז חודש מאי פועלת בריטניה, שהכריזה בעבר על הזרוע הצבאית של חיזבאללה כעל ארגון טרור, על מנת לשכנע את שאר המדינות החברות באיחוד לפעול באופן דומה. זאת בהסתמך על ראיות הקושרות את הארגון השיעי לפיגוע שאירע בשנה שעברה בעיר בורגס שבבולגריה, שבמהלכו נרצחו חמישה אזרחים ישראלים ואזרח מקומי.

בריטניה אף זכתה לגיבוי מצד צרפת והולנד, שכבר הכריזו על חיזבאללה כעל ארגון טרור בכללותו. לטענתן, מעורבותו הגוברת של הארגון השיעי במלחמת האזרחים בסוריה הביא למצב של חוסר יציבות בלבנון. כמו כן נטען כי על האיחוד האירופי להביא בחשבון כי גם בעתיד ייתכנו מתקפות טרור בתחומי היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully