וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים: חיזבאללה השתמש בנשק כימי בסוריה

לטענת צבא סוריה החופשי, נעשה שימוש בגז בעיר זמלקה בפרברי דמשק. על פי הדיווח, התקיפה גרמה להרוגים ופצועים במקביל נמסר על הפצצות בזבדני ואידליב

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

צבא סוריה החופשי טוען כי כוחות אסד ופעילי חיזבאללה השתמשו הבוקר (רביעי) בנשק כימי בעיר זמלקה הנמצאת בפרברי דמשק. זו הפעם הראשונה שאנשי האופוזיציה הסורית טוענים כי חיזבאללה השתתף בירי נשק כימי על המורדים. בעבר טען צבא סוריה החופשי מספר פעמים כי כוחות המשטר ירו נשק כימי לעבר אנשי האופוזיציה. אחד מגופי האופוזיציה המרכזיים מסר בהודעה היום כי השימוש בנשק כימי בזמלקה הוביל להרוגים ופצועים. במקביל נמסר על הפצצות מהאוויר והקרקע על העיר זבדני וכן אידליב, לדקיה ובמקומות אחרים. בדיר א-זור טוען צבא סוריה החופשי כי פגע בשדה תעופה צבאי וגרם לנפגעים בקרב חיילי בשאר.

הייגל מודה: "צבא אסד משתמש בנשק כימי נגד אזרחים". רויטרס
"רמת ודאות גבוהה" לשימוש בנשק כימי בסוריה/רויטרס

ביום שישי האחרון, הודיעה ארצות הברית כי קיימת "רמת ודאות גבוהה" שצבא אסד השתמש בנשק כימי "כמה פעמים בהיקף נמוך" וכי על פי הערכה "100 עד 150 איש מתו במתקפות אלה". בן רודס, סגן היועץ לביטחון הלאומי בבית הלבן שמסר את ההודעה הצהיר: "הנשיא אובמה אמר שהשימוש בנשק הכימי ישנה את השיקולים שלו, וזה שינה אותם". "קבלת ההחלטות שלנו מתבססת על הערכת המודיעין מאפריל על הסלמת האלימות של המשטר הסורי נגד אזרחיו", הסביר רודס בהתייחסו להצהרתו של אובמה בסוף חודש אפריל, אז הודה לראשונה בפומבי כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה כי מדובר ב"שינוי חוקי המשחק".

רודס הוסיף כי "בעקבות הראיות האמינות על השימוש בנשק הכימי נגד העם הסורי, הנשיא אובמה הגביר את הסיוע שאינו נשק לאופוזיציה האזרחית - אך גם אישר הגברת הסיוע שלנו למועצה הצבאית העליונה, ובשבועות הקרובים ננהל על כך דיונים עם הקונגרס". מאוחר יותר אישר אובמה לראשונה כי יועברו כלי נשק למורדים, אך לא דווח מהו סוג הנשק שארצות הברית תספק, או מתי יועבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר, יוני 2013. רויטרס
מורסי מודיע על ניתוק היחסים עם דמשק/רויטרס

ביום שבת האחרון, הודיע נשיא מצרים מוחמד מורסי כי החליט לקטוע מעשית את הקשרים הדיפלומטיים עם המשטר הסורי, לסגור את השגרירות הסורית בקהיר, ולהשיב מדמשק את הנציג המצרי. בנאום בקהיר בפני כ-20 אלף בני אדם תקף מורסי את משטרו של אסד, וקרא לחיזבאללה לעזוב את סוריה באופן מיידי.

"חיזבאללה מוכרח לעזוב את סוריה. אלו מילים רציניות", אמר מורסי במהלך עצרת שכינסו מטיפים סונים בקהיר, ואף הביע תמיכה בהטלת סגר אווירי בשטחה של סוריה. מטיף סוני שנאם לפני מורסי אף תיאר מוסלמים שיעים, שעמם נמנה המיעוט העלאווי בסוריה שאליו משתייך אסד, וכן ארגון חיזבאללה, בתור כופרים ורודנים.

פעילי חיזבאללה מקעקעים את ראשי המורדים בסוריה. יוני 2013. יוטיוב, צילום מסך
"עכשיו אתה מוסלמי"/צילום מסך, יוטיוב

בתוך כך, סרטון שהופץ על ידי גורמים המזוהים עם האופוזיציה מציג לכאורה פעילי חיזבאללה מקעקעים את מצחו של פליט סורי לאחר שנחטף על ידם. בקעקוע נכתבו מילות שבח לחוסיין, נכדו של הנביא מוחמד ודמות קדושה לשיעים אך לא לסונים, כאשר לאחר סיום הפעולה המזוויעה הם אומרים לפליט הסורי – "כעת הפכת למוסלמי".

מלחמת האזרחים בסוריה הולכת והופכת למלחמה בין פלגי האסלאם, שהוחרפה עם מעורבות חיזבאללה בקרבות. חיזבאללה השיעי נלחם לצד אסד מול האופוזיציה בסוריה, שמורכבת ברובה הגדול מסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully