וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך בלגיה מסר את הכתר לבנו פיליפ, טייס בן 53

משימתו הראשונה של המלך החדש תהיה לגשר בין דוברי הפלמית והצרפתית, הדורשים אוטונומיה בשני חלקי המדינה. על החגיגות והדמעות בארמון העיבה בתו הלא-חוקית של המלך הפורש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מלך בלגיה אלברט השני הוריש הבוקר (ראשון) את הכתר לבנו, הנסיך פיליפ, אחרי פחות מ-20 שנים בכס המלוכה. המלך, בן 79, הודיע בתחילת החודש כי הוא מרגיש זקן מדי כדי לקיים את חובותיו. הנסיך פיליפ, שהוכתר כמלך החדש, הוא אב לארבעה ילדים ונשוי לנסיכה מטילד. יורשת העצר תהיה בתו הבכורה, אליזבת.

בנאומו האחרון כמלך, אמר אלברט כי בלגיה חייבת להישאר "מקור של השראה" עבור אירופה. הוא דמע כשחתם על מסמכי העברת הכתר והודה לרעייתו פאולה על התמיכה שהעניקה לו במשך השנים. השניים חיו בנפרד כמה שנים ולאחרונה שיקמו את נישואיהם.

טקס השבעת פיליפ, מלך בלגיה. יולי 2012. רויטרס
המלך אלברט דומע אחרי החתימה על מסמכי העברת הכתר לבנו, פיליפ/רויטרס

המלך אלברט אמר כי הוא בטוח בכישוריו של בנו, והביע תקווה שארצו תיתן אמון במלך החדש, וקרא לאיחוד באומה הבלגית, המפולגת בין ההולנדים דוברי הפלמית, השוכנים בצפון בלגיה, ובין הוואלונים דוברי הצרפתית, המרוכזים בדרום המדינה.

שתי הקבוצות דורשות אוטונומיה תרבותית, ומשימתו הראשונה של המלך החדש - שאין לו סמכויות ביצועיות - תהיה לנסות לגשר בין הניצים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טקס השבעת פיליפ, מלך בלגיה. יולי 2012. רויטרס
מימין: המלכה פאולה, המלכה מטילד והמלכה בודואן - רעייתו של המלך המנוח בודואן/רויטרס

פיליפ, בן 53, התחנך בבתי ספר ציבוריים בבלגיה ומאוחר יותר למד באקדמיה הצבאית והוכשר כטייס. הוא התחנך גם בארצות הברית והתמחה ככלכלן, ועמד בראש משלחות עסקיות של בלגיה שיצאו לסין ולתאילנד.

ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, אמר כי המלך אלברט היה "ראש מדינה נהדר". הוא פנה אל המלך היוצא ואמר לו: "אתה חותם פרק חשוב בהיסטוריה של המדינה שלנו". נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, אמר כי המלך החדש פיליפ הוא "אדם נבון מאוד, ואדם שהוכשר היטב לתפקיד". ברוסו, שנכח בטקס בבריסל, מושבו של מטה האיחוד האירופי, אמר: "פיליפ מכיר היטב את הפוליטיקה של בלגיה ושל אירופה".

הודעת הפרישה של המלך אלברט: "אני זקן מדי לתפקיד"

טקס השבעת פיליפ, מלך בלגיה. יולי 2012. רויטרס
יחי המלך/רויטרס

אלברט השני הומלך באוגוסט 1993, אחרי שאחיו, המלך בודואן, מת בגיל 62 מהתקף לב, ולא הותיר יורשים. הוא נימק את פרישתו בגילו המתקדם ובשיקולי בריאות, שלדבריו אינם מאפשרים לו לתפקד בצורה הראויה. פרישתו מגיעה כחצי שנה אחרי שביאטריקס, מלכת הולנד, הודיעה במפתיע כי היא מוותרת על הכתר לטובת בנה, ווילם-אלכסנדר.

מהטקס החגיגי בארמון המלוכה נעדרה דלפין בואל, אישה בת 45 שבמשך שנים טוענת שהיא בתו מחוץ לנישואין של המלך. לאחרונה הגישה תביעה לבית משפט בבריסל כדי לדרוש בדיקת אבהות. היא אינה דורשת את הונו של המלך אך דורשת הכרה בקשר הדם בינה ובין המשפחה. בארמון מסרבים להתייחס לפרשה ואומרים שמדובר בעניין פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully