וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מתרכך? מתנגדו שהורשע שוחרר ממעצר

19.7.2013 / 11:10

לאחר שהורשע בגביית עמלות באופן לא חוקי ונשלח לחמש שנות מאסר, שוחרר סרגיי נבלני בתנאים מגבילים עד להגשת ערעורו. ככל הנראה, מדובר בצעד שנועד להרגיע את האופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט ברוסיה שחרר הבוקר (שישי) באופן זמני את אחד מגדולי המתנגדים לנשיא ולדימיר פוטין, אלכסיי נבלני, לביתו שבמוסקבה. התובעים ביקשו במפתיע את שחרורו של נבלני עד לערעורו על הרשעתו בגין גניבה של עמלות שגבה הממשל המקומי מחוטבי עצים. במסגרת שחרורו, תוגבל תנועתו של נבלני וייאסר עליו לעזוב את מוסקבה.

הצעד עשוי להתפרש כניסיון לרכך את פעילי האופוזיציה שיצאו באלפים אתמול להפגין נגד גזר הדין. אתמול גם נגזרו על נבלני חמש שנות מאסר בגין העבירות בהן הורשע, אולם מיד לאחר ההרשעה פרצו מספר הפגנות בבירה מוסקבה, במסגרתן נעצרו למעלה מ-200 בני אדם.

איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני בדיון בבית המשפט שבו נשלח לחמש שנות מאסר. 18 ביולי 2013. רויטרס
לא יתמודד לראשות העיר מוסקבה, בינתיים. נבלני, אתמול בבית המשפט/רויטרס

השופט סרגיי בלינוב הקריא אתמול את גזר הדין נגד נבלני במהירות וללא שמץ של רגש. "בית המשפט, לאחר שבחן את התיק, הגיע למסקנה שנבלני היה אחראי לפשע ולגניבה בממדים גדולים", אמר השופט – מבלי שהרים כמעט את פניו מההחלטה ששלחה לחמש שנים את המנהיג הלא רשמי של האופוזיציה ברוסיה, שהעז לצאת נגד סמכותו הבלתי מעורערת של הנשיא ולדימיר פוטין. פיוטר אופיצרוב, שהוגדר שותף לפשע, נשלח לארבע שנות מאסר.

נבלני בן ה-37, עורך דין ובעל בלוג פופולרי ממוסקבה שהוביל בשנים האחרונות את המאבק בשחיתות השלטונית בארצו, הורשע בכך ששלשל לכיסו עמלות שגבה הממשל המקומי מחוטבי עצים. רק השבוע הודיע כי יתמודד בבחירות לראשות עיריית מוסקבה, אולם הוא ייאלץ לשמר את השאיפות הפוליטיות מאחורי סורג ובריח, בערך עד למועד שבו פוטין יסיים את כהונתו השלישית כנשיא. רעייתו של נבלני, יוליה נבלניה, אמרה לאחר מתן גזר הדין כי הקרן נגד שחיתות תמשיך בפעולות נגד מפלגת "רוסיה המאוחדת" של פוטין. "אם מישהו קיווה שהחקירות של אלכסיי ייפסקו, הוא טועה", התחייבה, "אנחנו ננצח".

מאסרו של נבלני, שצפוי לערער על גזר הדין, מצטרף לשורה ארוכה של יריבים פוליטיים שהרהיבו עוז ופצו פה נגד הנעשה בקרמלין. עם היבחרו של פוטין בשנת 2000 הוא החל לבלום כל גורם שהפריע בדרכו – מהאוליגרכים בעלי ההשפעה, דרך פעילים פוליטיים ועד התקשורת הסוררת שלא יישרה קו עם המשטר. חלקם נשלחו אל מאחורי הסורגים, אחרים נאלצו להיפרד מרוסיה ולחפש בית אחר – והיו גם כמה שסיימו את חייהם בדרך מסתורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully