וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תמרון משותף: מטוסי קרב אמריקניים בנגב

17.7.2013 / 22:17

מטוסים של צבא ארה"ב נחתו ביממה האחרונה בבסיס חיל האוויר בדרום, לקראת השתתפותם בתרגיל צבאי משותף עם צה"ל. גורם צבאי: "אימון שנקבע מראש, אינו קשור למצב במזרח התיכון"

מטוסי קרב ומטוסי תובלה מסוגים שונים של צבא ארצות הברית נחתו ביממה האחרונה בבסיס חיל האוויר בנגב לקראת תרגיל רחב היקף עם חיל האוויר הישראלי.

גורם צבאי אישר את הפרטים ומסר כי מועד התרגיל נקבע לפני זמן רב, וכי הוא אינו קשור להתפתחויות במזרח התיכון. עוד ציין הגורם כי האימון הנרחב שיכלול תמרונים, הדמיית קרבות אוויר ומשימות אוויריות נוספות, מופיע בגרף האימונים השנתי של חיל האוויר ומסמל את הקשר ההדוק בין הצבאות ואת שיתוף הפעולה ביניהם.

במקביל לתמרון המשותף, הגיע בתחילת השבוע לישראל מפקד פיקוד אירופה של צבא ארצות הברית (EUCOM) הגנרל פיליפ מ. ברידלוב - על מנת לקיים לסדרת מפגשים עם בכירי צה"ל. בין היתר נועד עם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל.

לאחרונה הבהירו גורמים בכירים בממשל האמריקני כי הם שוקלים להטיל סגר אווירי על המרחב הסורי אם ייעשה שימוש בנשק כימי. במקרה שיוטל סגר כזה, האחריות ליישומו תהיה על הגנרל ברידלוב. יצוין, כי EUCOM הוא פיקוד השייך לצבא ארצות הברית, והוא חולש על חלקים נרחבים באירופה, וחלקים נוספים באסיה, המזרח התיכון והאוקיינוס האטלנטי. שיתוף הפעולה בין הגוף הזה לבין צה"ל נמשך לאורך שנים ארוכות ובא לידי ביטוי לא רק בטיסות משותפות אלא בהפעלת מערכי ההגנה האווירית של שני הצדדים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תרגיל 'גוניפר סטליון 131 הינו תרגיל משותף לצה"ל ולצבא ארה"ב אשר יכלול תרגול אווירי של מטוסי F-15 אמריקנים עם מטוסי F-15 ו-F-16 ישראליים, זאת על מנת לשפר יכולות של שיתוף פעולה בין שני הצבאות. התרגיל הינו חלק מתכנית האימונים השנתית ויחל בשבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully