וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת פולין: לא אתנגד לאיסור על שחיטה כשרה

16.7.2013 / 17:51

למרות המחאה החריפה מצד ישראל והיהודים בפולין, אמר דונלד טוסק כי אין בכוונתו לפעול נגד הוצאת המנהג מחוץ לחוק. בית המשפט יבחן אם יש בכך פגיעה בזכויות המיעוט היהודי

על אף התנגדות ישראל והקהילה היהודית – האיסור על השחיטה בפולין יוצא לדרך: ראש הממשלה הפולני דונלד טוסק אמר היום (שלישי) כי אין בכוונתו להתנגד לחקיקה שתאסור שחיטה על פי ההלכה היהודית. "נכון לעכשיו אנו לא מתכננים צעד חקיקתי כלשהו בנושא", אמר טוסק במסיבת עיתונאים שכינס. טוסק הוסיף כי ממשלתו תמתין להחלטת בית המשפט בשאלה אם האיסור פוגע באחת הזכויות הדתיות של המיעוט היהודי במדינה.

ביום שישי האחרון דחו חברי הפרלמנט הפולני הצעת חוק שנועדה לאפשר שחיטה יהודית כשרה, בטענה כי מדובר במנהג אכזרי. "אין זכות להתאכזרות כלפי בעלי חיים", אמר אנדז'יי רוזנק, מנהיג תנועת השמאל הפולנית "פליקוט". בחודש נובמבר הופסקה השחיטה היהודית והמוסלמית בפולין בעקבות פסיקה של בית המשפט בסוגיה.

אתמול מתחה מדינת ישראל ביקורת על ההחלטה. בהודעת משרד החוץ נכתב כי ההיסטוריה של פולין "כרוכה בהיסטוריה של העם היהודי והחלטה זו פוגעת בתהליך של החייאת התרבות היהודית בפולין. אנו קוראים לפרלמנט להעריך מחדש את החלטתו ולמנוע את המכה הקשה במסורת הדתית של העם היהודי".

קצב בבית מטבחיים. GettyImages
"חוזרים למה שקרה בפולין ובגרמניה בשנות השלושים". בית מטבחיים באירופה/GettyImages

יום קודם התייחס לנושא גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ששיגר מכתב מחאה למקבילו. "הצטערתי לשמוע על הצעד שאותו נקט הפרלמנט הפולני ועל דחיית חוק ממשלתי שמטרתו הייתה להמשיך ולאפשר את ההליך הדתי של שחיטת בשר כשר ברחבי פולין", כתב אדלשטיין. הוא הביע את מחאתו והוסיף: "אינני יודע אילו צעדים ניתן לעשות כדי לפתור את המשבר החוקי הנוכחי, אבל אני מקווה שאתה מסכים עם עמדתי שלא ניתן לדמיין מצב שבו יהודים ייאלצו, פעם נוספת, לספוג הגבלות של החופש הדתי שלהם, הגבלות המעלות תחושה כואבת של דעות קדומות ואפליה".

פיוטר קדלצ'יק, יו"ר איגוד הקהילות היהודיות בפולין, הגדיר את ההחלטה כשילוב של פופוליזם, דעות קדומות ואינטרסים פוליטיים. "זה נראה כאילו עשינו סיבוב שלם ואנו חוזרים למה שקרה בפולין ובגרמניה בשנות השלושים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully