וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה בפולין: השחיטה היהודית והמוסלמית לא חוקית

בית משפט במדינה קבע כי האיסור על שחיטת בהמות בעודן בהכרה אמור לחול על כל בתי המטבחיים – מבלי להוציא מן הכלל את הכשרים. מרכז רבני אירופה: "מזכיר תקופות חשוכות"

בית המשפט החוקתי בפולין פסק אמש (שלישי) כי טקס השחיטה היהודי והמוסלמי מפר את חוקת המדינה ואת חוקי ההגנה על בעלי חיים. הפסיקה עומדת בסתירה לחוק האיחוד האירופי, לפיו השחיטה חוקית בשל חופש הדת. על אף שהחוק בפולין אוסר שחיטת בהמות כשהן בהכרה, כפי שמחייבת השחיטה היהודית, עד היום התיר משרד החקלאות הפולני ל-17 בתי מטבחיים במדינה לשחוט לפי דתם של המיעוטים היהודים והמוסלמים.

בעקבות פניית ארגוני זכויות בעלי חיים נדרש אתמול בית המשפט החוקתי של פולין לסוגיית חוקיותה של השחיטה הכשרה וקבע כי משרד החקלאות חרג מסמכותו כאשר התיר לבתי מטבחיים כשרים לשחוט את בעלי החיים בשיטה זו. הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה אמר הלילה בתגובה המרכז מצפה ממשלת פולין למצוא פתרון לתסבוכת החוקית. "באם הנושא לא יטופל במהירות הרי שהמצב הנוכחי יכול להזכיר לנו תקופות אפלות בהיסטוריה של האיזור בכלל ופולין בפרט, תקופות שכולנו רוצים לשכוח", אמר גולדברג.

"השחיטה היהודית היא אבן יסוד של כל קהילה יהודית, בעולם, באירופה, וגם בפולין", אמר הרב גולדברג. "מלבד זאת, השחיטה היהודית היא זכות יסוד שהסדרתה נדרשת בחוק מתוקף חופש הפולחן והדת". גולדברג הוסיף ואמר כי ארגונו מתכוון ליצור קשר עם הקהילה היהודית המקומית וממשלת פולין בכדי לסייע בפתרון הבעיה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully