וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהתנחלויות: החלטת האיחוד - הפרת הדמוקרטיה

יהושע בריינר

16.7.2013 / 17:10

ראשי המתנחלים הגיבו להחלטת האיחוד האירופי להוציא את השטחים מהסכמים עם ישראל. ”הגיע הזמן שראש הממשלה יספח את שטחי יהודה ושומרון”, אמר ראש מועצת גוש עציון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד

החלטת האיחוד האירופי שלא לכלול את ההתנחלויות בהסכמים עתידיים שייחתמו עם ישראל, עוררה היום (שלישי) את זעמם של התושבים. ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, גינה את המהלך וטען כי כל החלטה שקובעת כי שטחי יהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל "הינה החלטה בזויה, מגונה והתערבות בוטה וחסרת תקדים בניהול מדינה עצמאית ודמוקרטית". פרל הוסיף כי "הגיע הזמן שהאיחוד יתעסק בבעיותיו שלו במקום להתערב בענייני ישראל. כיום כבר ברור לכולם שהפלסטינים לא רוצים ולא מסוגלים להגיע להסדר ולהבנות עמנו, וכי כל מאוויים הוא השמדת ישראל. זה בדיוק הזמן שעל ראש הממשלה לקום ולהחיל את החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון".

יעקב ברג, בעל "יקב פסגות" שנמצא באזור ההתנחלות שבבנימין, מתח גם הוא ביקורת על ההחלטה שעתידה להשפיע עליו. "במשך 2,000 שנה היו מי שקבעו ליהודים באירופה במה לא יעסקו והיכן לא יעבדו, אז כנראה שמישהו שם מתגעגע לאותם ימים חשוכים. אין לי ספק שאם הרצון האירופאי יצלח, אז מחר בבוקר החרם לא יעצור כאן בפסגות אלא יימשך גם בהחלטות נגד רכישת מוצרים בירושלים, רמלה ותל אביב", אמר.

"לא לשלול בני אדם על רקע מגוריהם"

"לא שמעתי את האיחוד האירופי מכריז שהוא לא קונה מוצרים מהסינים על רקע ההתנהלות שלהם בטיבט", הוסיף ברג. הוא מספר כי רק לפני כחודש וחצי זכו שניים מהיינות שלו בתחרות גדולה בצרפת. קרוב ל-20% מייצוא היינות של ברג הוא למדינות אירופה. "העובדה שאנחנו זכינו ולא היינות המקומיים מעידה שהאיכות איננה הבעיה. אני קורא לכל מי שנגד חרמות ורואה בעצמו אדם נאור לקנות דווקא עכשיו מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק ולא לשלול בני אדם על רקע מקום מגוריהם".

ממועצת יש"ע נמסר כי "באירופה ההיסטוריה אינה נלמדת. לצערנו ביום ט? באב חוזרת אירופה למדיניות של החרמה והפרדה נגד מדינת ישראל. תמיכתה הבלתי מסויגת של אירופה ברשות הפלסטינית הופכת אותה לגורם לא נייטרלי". בהמשך התגובה אף ניתנו הוראות ברורות להנהגה: "על ממשלת ישראל להורות למשרד החוץ, משרד הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים להפסיק לאלתר את כל הפרויקטים מאירופה בשטחי יהודה ושומרון עד לביטולה של החלטה חד צדדית זאת".

בתוך כך התייחס גם שר האוצר יאיר לפיד להחלטת האיחוד. בין השאר אמר לפיד: ההחלטה האחרונה היא חלק משורה ארוכה של החלטות הגורמות לבידודה של ישראל בעולם. הזמן אינו פועל לטובתנו, וכל יום שבו ישראל אינה נמצאת במשא ומתן לשלום, הוא יום שבו נפגע עוד יותר מעמדנו הבינלאומי". לדברי לפיד, "מדובר בהחלטה אומללה, הנעשית בתזמון גרוע ומחבלת במאמצים שעושה מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי להביא את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully