וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף את הפיצרייה בחיפה כנקמה - ויישלח למאסר

קובי מנדל

16.7.2013 / 5:00

דניאל עון יירצה 30 חודשי מאסר אחרי שהורשע בהצתת הפיצרייה שבה עבד - זאת אחרי שפוטר מעבודתו במקום. לדברי השופט, "רק בדרך נס לא נפגע איש. זה יכול היה להיגמר באסון"

שרף את הפיצרייה ויישלח למאסר: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) 30 חודשי מאסר בפועל על דניאל עון, בן 43 תושב העיר, אשר הורשע במסגרת הסדר טיעון בהצתת בית העסק כנקמה על הפסקת עבודתו שם. הוא חויב בתשלום פיצויים של 8,000 שקל ונגזרה עליו גם שנת מאסר וחצי על תנאי.

מגזר הדין עולה כי בחודש ינואר השנה פוטר עון מפיצריית "ד"ר פיצה" שבחיפה, שם עבד במשך שנתיים, זאת עקב סכסוך עם מעסיקיו. בעקבות זאת, הוא החליט להצית את בית העסק על יושביו, תוך כוונה לפגוע בעובדי המקום ובמטרה לגרום נזק לבית העסק. לצורך מימוש תכניתו – כך נכתב, הצטייד האיש בשלושה בקבוקים שהכילו דלק והגיע לפיצרייה כשבוע מאוחר יותר. הוא שפך את תכולת הבקבוקים על דלפק בית העסק ולעברם של בעל המקום ועוד שלושה עובדים - והצית אותם. כתוצאה מכך פרצה שריפה. במהלך התקיפה שמיוחסת לעון הוא איים על הנוכחים שישרוף אותם ויהרוג אותם. בהמשך, נמלט מהמקום בעוד השריפה מתפשטת בבית העסק. הוא נלכד והואשם בעבירות של הצתה במטרה לפגוע בבני אדם, ובחבלה בכוונה מחמירה.

השופט במעמד גזר הדין, אמיר טובי, ציין המרחק בין הנזק לרכוש שנגרם בפועל לבין פגיעה בחיי אדם היה קטן מאוד. "רק בדרך נס לא נפגע איש מהעובדים ששהו במקום בשעת ההצתה. ניתן לשער על נקלה אילו תוצאות הרות אסון היו מתרחשות אילו אחד העובדים היה נלכד מאחורי הלהבות שאחזו במקום", אמר.

עון טען במשפטו כי הוא ביצע את המעשה בשל סערת רגשות בה היה מצוי, וכי הוא הגיע לבית העסק במטרה לדרוש את כספו מבלי שהייתה לו כוונה לגרום נזק או להצית את המקום. סנגוריו של האיש, עורכי הדין יגאל כהן וליאור בנימין, אמרו כי הרקע למעשיו של עון נעוץ בדרישתו המתמשכת לקבל את שכרו ואת פיצויי הפיטורים להם הוא זכאי. "לא מדובר בנאשם שתכנן תכנון מוקדם וקפדני - אלא במעשה רגעי שנעשה ללא כלים מיוחדים, ללא תחבולה וללא כל תחכום. הנאשם לא הגיע רעול פנים על אף שידע כי במקום מותקנות מצלמות אבטחה", אמרו. עוד הוסיפו הסנגורים כי עון שפך כמה טיפות בלבד מהבקבוקים, דבר המלמד כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בחיי אדם.

"דרוש מאסר ארוך ומרתיע"

מנגד, התובעת במשפט טענה כי הדרך האכזרית בה בחר הנאשם לפרוק את זעמו מעמידה אותו ברמת מסוכנות גבוהה. "הדרך היחידה למנוע מהנאשם לשוב ולסכן את שלום הציבור תהא באמצעות מאסר ארוך ומרתיע", אמרה. השופט טובי דחה את טענת ההגנה לפיה מדובר בהתפרצות רגעית ולא מתוכננת והבהיר כי העובדה שהוא הצטייד בשני בקבוקי דלק מלמדת כי הגיע לבית העסק מתוך כוונה לשרוף אותו. "בסרטון מצלמת האבטחה רואים בבירור כיצד נכנס הנאשם לבית העסק כשהוא אוחז בידיו את הבקבוקים המלאים בחומר הדליק, ותוך זמן קצר שפך את תכולתם והצית את המקום. הטענה כאילו שפך טיפות בודדות בלבד של דלק, דינה להידחות, באשר ניתן לצפות בסרטון באופן ברור כי נשפכה כמות גדולה של דלק", אמר. "ראיתי להביא בחשבון לקולא את העובדה שעברו של הנאשם אינו מכביד וכי עד היום שמר למעשה על אורח חיים נורמטיבי, לבד ממעידה אחת שאינה מכבידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully