וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדפה "מרוככת" למשוחררים: יעקפו בתור לקולנוע

15.7.2013 / 13:01

אחרי ששרת המשפטים הטילה וטו על ההצעה הקודמת, ח"כ לוין הגיש גרסה "קלה" יותר שמציעה בין היתר לאפשר למעסיקים לתשאל מועמדים לעבודה באשר לשירותם מבלי שהדבר ייחשב לאפליה

סיבוב נוסף ל"חוק התורמים למדינה" של חבר הכנסת יריב לוין: אחרי ששרת המשפטים, ציפי לבני, הגישה ערר על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את קידומו של החוק שביקש לתת העדפה בקבלה לשירות הציבורי ליוצאי צבא ולמשפחות שכולות, הגיש יו"ר הקואליציה נוסח מרוכך לחוק.

בפעם הקודמת שהוגשה ההצעה, מנעה שרת המשפטים את קידומו, בשל חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לממשלה לפיה קיימים קשיים חוקתיים בהצעה. בסביבתו של לוין ציינו כי הנוסח החדש נכתב בהתייעצות עם היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, וכי הם מאמינים כי כעת אין מכשולים חוקתיים שאמורים למנוע ממנה לעבור. בסביבת לבני אמרו כי אם ההצעה תתברר כחוקתית, ואין בה פגיעה בעיקרון השוויון, ההערכה היא שההצעה תקודם ותקבל רוב.

על פי ההצעה המעודכנת, חיילים משוחררים, וכן מי ששירתו בשירות אזרחי, יזכו במשך שבע שנים מיום שחרורם למספר הטבות מהמדינה. כך, למשל, יוכל מנהל במקום עבודה פרטי לשאול עובד האם שירת בצבא כדי להחליט אם להעדיף אותו בקבלה לעבודה, מבלי שהדבר ייחשב לאפליה אסורה. מהחוק הוצא סעיף דומה שדיבר על העדפה של יוצאי צבא גם לשירות הציבורי.

העדפה דומה תינתן גם במכרזי מקרקעין, ובקבלה למעונות סטודנטים. לחוק הוכנסו סעיפים המצרפים למעגל הזכאים גם את מי ששירתו במילואים מעל 14 ימים בשנה החולפת לבקשת ההטבה, וכן מי שביקשו להתנדב לשירות אך צה"ל דחה את בקשתם. מהחוק הוצאו נכים ובני משפחות שכולות, שנכללו בגרסתו הראשונה.

סעיף אחר בחוק קובע כי אדם שמגיע למקום ציבורי, כמו למשל המתנה בקולנוע, מגרש כדורגל או בתור לתיקון מכשיר הסלולר, והוא לובש מדים - לבעלי המקום תינתן הזכות לקדמו בתור מבלי שהדבר ייחשב לאפליה אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully