וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: שנת לימוד בחינם לחיילים משוחררים

פנחס וולף

21.7.2010 / 15:37

לפי חוק חדש, יוצאי צבא ובוגרי שירות לאומי יזכו לשנת לימודים בחינם במוסדות להשכלה גבוהה בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. נתניהו: "זה המעט שאפשר לתת לשומרים על ביטחוננו"

בוגרי צבא ושירות לאומי יזכו לשנת לימודים ראשונה בחינם במוסדות להשכלה הגבוהה בפריפריה, החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"א. זאת לאחר שהכנסת אישרה היום (רביעי) הצעת חוק בנושא בקריאות שנייה ושלישית. ההטבה, אותה יזמה סגנית השר גילה גמליאל (ליכוד), תחול מינואר 2010 על משתחררים שיחליטו ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה בנגב, בגליל וביהודה ושומרון.

בנוסף, חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי ואזרחי, המתגוררים בנגב ובגליל ולומדים במוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי הארץ, יהיו זכאים למגוון הטבות, כגון שנת לימודים במכינה בחינם, הכוונה מקצועית ותעסוקתית, והנחה של 50% בשכר הלימוד. ההטבות מצטרפות למענק ולפיקדון דרך קרן ייעודית שתוקם ביחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון. לטובת יישום החוק יוקצו 80 מיליון שקלים בכל שנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לאישור החוק, כי "זה המעט שאנחנו יכולים להעניק לאלו השומרים על ביטחוננו יומם ולילה. הצורך לסייע לחיילים משוחררים ולקדם את הפריפריה הוא קונצנזוס לאומי. הממשלה תעמוד בהבטחותיה לבוחר ותיתן העדפה לאלה שנושאים בנטל העיקרי של השירות הצבאי למען ביטחון כולנו. ברצוני לברך את סגנית השר גילה גמליאל על קידום והעברת החוק ולחזק את ידיה על פעילותה החשובה".

ואילו סגנית השר גמליאל אמרה לאחר אישור החוק, כי הוא "יוביל למהפכה חיובית בהשכלה הגבוהה בישראל. הוא יצמצם באופן משמעותי את הפערים בחברה הישראלית, ויאפשר להפוך את ההשכלה הגבוהה לנגישה יותר לכל צעיר וצעירה. החוק מוקיר ומעריך בפועל, במעשים ובנתינה, את אלה התורמים למדינה מזמנם, מכוחם ובשנותיהם הטובות ביותר, ומעודדת השירות הצבאי, הלאומי והאזרחי. אני צופה שאלפים יזכו למענק, השלב הבא מבחינתי הוא לדאוג לתעסוקה ודיור לצעירים באותם אזורים".

בעקבות אישור החוק פנתה נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הפרופסור רבקה כרמי, בבקשה לראש הממשלה בנימין נתניהו לשינוי החוק, כך שיחול גם על אוניברסיטת בן גוריון בנגב. כרמי אמרה, כי ההחלטה שגויה ופוגעת, וכי היא "עומדת בסתירה להתחייבות הממשלה לפעול לחיזוק את הנגב ויישוביו". היא הוסיפה, כי "ממשלת ישראל צריכה להיות מעוניינת ביצירת 'עיוות' אקדמי לטובת הנגב, מתוך תקווה שככל שירבו בו הסטודנטים כך יגבר הסיכוי ליישובו על ידי בוגרי האוניברסיטה. אין כל רע ב'הפלייה' לטובת המטרה הלאומית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully