וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על הקיצוץ בביטחון: "אין גמישות אינסופית"

15.7.2013 / 12:17

בנאום בכנס התעשיינים אמר הרמטכ"ל כי בתוך שנתיים יהפוך צה"ל לצבא קטן וגמיש, אולם הבהיר כי כעת חסרים במערכת 20 מיליארד שקל. "ננסה לגייס מתוכנו 8-7 מיליארד"

צילום: באדיבות חדשות 2

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ נשא הבוקר (שני) דברים בכנס התעשיינים הארצי במהלכם התייחס לכמה סוגיות העומדות על הפרק, בהן הקיצוץ העמוק בתקציב הביטחון שיוביל לסגירת מערכים שונים ולביטול אימונים. הוא הזהיר כי אף שהצבא ינסה לעמוד בצמצום ההוצאות, יש גבול בגמישות שלו להתמודד עם הפחתת המשאבים.

"אנחנו נמצאים תחת טלטלה אזורית מתמשכת ובסופו של יום נמצאים מול משאב נתון שהוא נגזרת של סדר העדיפות הלאומי", הסביר הרמטכ"ל והוסיף כי החלטת הממשלה הובילה לפער של כ-20 מיליארד שקלים בין דרישות המערכת הביטחונית לבין המציאות הנגזרת מהקיצוץ. "צה"ל יעשה מאמצים גדולים מאוד כדי לגייס עוד 8-7 מיליארד שקלים מתוכו. ב-12 השנים שלי במטכ"ל אני לא זוכר שהיה משהו כזה". לדברי גנץ, צה"ל יפנה את המימון האמור על מנת לשמור על הכוננות הגבוהה בה הוא מצוי נוכח המצב האזורי. "במקרה שלנו הגמישות אינה אינסופית", אמר.

"ניאלץ לסגור חלק מהסד"כ"

כפי שפורסם בשבוע שעבר, הרמטכ"ל יציג לממשלה תכנית הכוללת סגירת מערכים ביבשה, באוויר ובים, ופיטורי 5,000 אנשי קבע - כדי ליצור צבא קטן וגמיש. לדבריו של רב-אלוף גנץ, מרכז הכובד של אותו קיצוץ תקציבי הוא על החטיבות. "ניאלץ לסגור חלק מהסד"כ - אך לא אפרט למרות שהרבה כבר נכתב בנושא", הסביר הרמטכ"ל והבטיח: "התשואה תבוא בעוד שנתיים - יהיה לנו סד"כ קטן יותר, אך חזק יותר, מיומן יותר ומדויק יותר. נהיה חייבים להעז ולהשתנות, גם אם מאוד נוח להישאר בחממה של המרחב המוכר".

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
"ראוי שאזרח ישראלי יקפיד על כבוד ראוי לכל מי שמשרת". חייל חרדי/GettyImages

בדבריו רמז הרמטכ"ל כי הכוונה לקצר את השירות לחיילי הסדיר עלולה לא להתממש על רקע המצב הכלכלי והביטחוני. "חשוב מאוד איך החברה רואה את השירות בצבא ושירות המילואים בצה"ל. בתוך המארג הזה יש גם שינוי תוכן מבצעי של מאפייני האיום", אמר. בהתייחסו לנושא גיוס החרדים ולפגיעה במשרתים אלה מתוך המגזר עצמו ציין כי הצבא הוא מגנו של כל העם. "ראוי שאזרח ישראלי יקפיד על כבוד ראוי לכל מי שמשרת. אין מקום לבריונות הזו ואני מקווה שיעשו הכול כדי לגדוע אותה".

בהמשך נגע הרמטכ"ל גם במתיחות האזורית ונתן דגש להתערערות הביטחונית בחצי האי סיני, במיוחד אחרי נפילתו של הנשיא מוחמד מורסי. "יש התעסקות הולכת וגוברת של ארגוני טרור שם, וכל הזמן דברים מתרחשים. מרחב סיני מאתגר אותנו מבחינה ביטחונית ובכל זאת לנו, לירדן ולמצרים יש אינטרס לשמור על השקט", אמר. לטענתו, ברצועת עזה יש אמנם שקט יחסי אחרי "עמוד ענן", אולם גם מאז לא פסקה ההתעצמות של ארגוני הטרור גם דרך ההברחות וגם באמצעות ייצור עצמי. "בזירה הצפונית סוריה ולבנון בהתפרקות טוטאלית, ונוצר שם מרחב של אי יציבות. אין יום שעובר ללא אירוע שזולג מסוריה לתוך לבנון". על הסוגיה האיראנית אמר הרמטכ"ל כי הרצון של טהרן להגיע ליכולת גרעינית צבאית הוא עניין מטריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully