וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ברקת מפרק עמותה האחראית על פתרונות דיור?

15.7.2013 / 6:36

ראש עיריית ירושלים פועל לפירוקה של "פרזות" במטרה לשלשל לעירייה מיליונים מהכספים שהצטברו בקופתה, חרף עמדת הכנסת ומבקר המדינה. העירייה: "הכסף יושקע בדיור הציבורי"

כלכלת בחירות על חשבון נזקקים לדיור? לוואלה! חדשות נודע כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פועל לאחרונה לפרק את חברת "פרזות" האחראית על מציאת פתרונות דיור בעיר, על מנת שהעירייה תזכה בחלק מכספי הקופה שהצטברו בעמותה.

בבירה פועלות שתי עמותות שתפקידן למצוא פתרונות דיור לנזקקים – "עמידר ו"פרזות". בקופת חברת פרזות הצטבר סכום של למעלה מ-130 מיליון שקלים, אלא שהעירייה, המחזיקה בחלק ממניות העמותה, פועלת לפירוקה ובמסגרת זו תחולק קופת העמותה בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ועיריית ירושלים. התוצאה – קופת העירייה הריקה תתמלא במיליוני שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העירייה מחזיקה בחלק ממניות העמותה. ראש העיר ברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד האוצר הביע זה מכבר את נכונותו למהלך, אך משרד השיכון, האחראי למציאת פתרונות דיור, מביע התנגדות. מאיר תורג'מן, יו"ר ועדת הביקורת בעירייה, כינה אמר כי מדובר ב"כלכלת בחירות על גבם של תושבי העיר. אפשר לפתור כאן בעיות ל-180 משפחות שאין להן היכן לגור, מתוך כ-250 נזקקים", טען תורג'מן. לדבריו, "זה יותר מחצי, אך במקום זאת ראש העיר מעדיף לפרק את החברה ולעשות שימוש בכספים לצרכים שונים על מנת להציג עצמו באופן טוב יותר לציבור לפני הבחירות".

כבר לפני כשנה פנה תורג'מן למבקר המדינה בנושא, וזה העביר דוח לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. לפני כחודשיים שלח יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), מכתב לראש העיר המורה לו להקפיא את הליכי הפירוק עד לאחר הבחירות. "הוועדה דורשת להקפיא את הליך הפירוק ולבחון מחדש את ההסכם שנעשה בין העירייה ובין משרד הבינוי והשיכון", נכתב, "שכן בחברת 'פרזות' הצטברו כספים רבים שנועדו לקניית דיור ציבורי ועל פי חוק הדיור הציבורי עליהם להיות מנוצלים למטרה זו בלבד". כמו כן, נמתחה ביקורת הן בדיון בוועדה והן בדוח שהעביר מבקר המדינה על כך שתקציב העמותה לא נוצל למטרות של דיור ציבורי. בפרוטוקול הוועדה נכתב: "במהלך הישיבה התברר כי בחברות המשכנות 'פרזות' ו'חלמיש' הצטברו כספים רבים ממכירת דירות, ואלה לא נוצלו, כמתחייב בחוק, לקניית דירות חדשות".

במכתב ששיגר תורג'מן לראש העיר למחרת ישיבת הוועדה בכנסת נכתב בין השאר: "להזכירך, כספי חברת 'פרזות' הינם כספי ציבור שמיועדים לפתרון דיור ולא לגחמות ראוותניות". לדברי חבר המועצה, "ראש העיר לא מוותר, ולמרות ההוראה הברורה מהוועדה לביקורת המדינה הוא ממשיך לנסות להביא לפירוק העמותה לפני הבחירות. לאחרונה הוא נפגש פעמיים עם שר השיכון בניסיון לשכנעו תוך שהוא מתעלם מהחלטת הוועדה. אם הנושא כל כך דחוף, לו מדוע הוא לא מעביר החלטה מסודרת במועצת העיר? מדוע הוא לא מיידע אותנו במכתב שקיבל מיו"ר הוועדה ומדוע הוא פועל לבד? הכסף הזה נועד לדיור ציבורי בלבד ולא לגחמות פוליטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully