וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומים חושפים: טילים סעודים מכוונים לישראל

תצלומי אוויר שפיענחו מומחי הירחון הבטחוני Jane's ופורסמו ב"טלגרף" מלמדים: משטחי שיגור טילי קרקע-קרקע הממוקמים בבסיס סודי במדבר הסעודי מופנים לכיוון ישראל ואיראן

תצלומי אוויר שפוענחו על ידי מומחים מטעם הירחון Jane's, המתמחה בתחום המודיעין והביטחון, מצביעים לכאורה על בסיס סודי במדבר הסעודי שבו עתידות להיפרס ביום פקודה סוללות טילים המכוונות לישראל ולאיראן, כך חשף אתמול (רביעי) ה"טלגרף".

מפענחי תצלומי האוויר זיהו שני משטחי שיגור במדברה של ערב הסעודית, האחד פונה צפון-מערבה לכיוון ישראל, והשני צפון-מזרחה לכיוון איראן. לפי המומחים, משטחים אלו מיועדים לטילי DF-3 סעודיים, המורכבים על גבי משאיות. טווח הטילים נע בין 2,400 ל-4,000 קילומטרים וראש הנפץ של הטיל יכול לשאת מטען של עד שני טון חומר נפץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מלך סעודיה עבדאללה. AP
מתוכנן ל"יום הדין"? עבדאללה מלך סעודיה/AP

עוד מספרים המומחים כי הבסיס המדברי הוקם בחמש השנים האחרונות וכי ניתן ללמוד מכך אולי על היערכותה של ערב הסעודית למצב חירום כזה או אחר, זאת לאור המתח הגובר במזרח התיכון ובמפרץ הפרסי בשנים האחרונות. במאמר שפורסם ב"טלגרף" בנושא, מצויין כי אמנם מתקיימים קשרים בין ישראל לערב הסעודית ב"ערוצים אחוריים" וכי איראן מהווה אויב משותף לשתיים, אך לפי מומחה מטעם Jane's: "אנחנו לא מעוניינים להסיק יותר מדי אודות האסטרטגיה הסעודית, אך ברור שערב הסעודית לא 'נהנית' מיחסים טובים עם איראן או עם ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טיל מסוג פאתח 110. AP
"איראן מהווה אויב משותף לישראל ולסעודיה". טיל קרקע-קרקע מסוג פאתח 110 מתוצרת איראנית/AP

טילי ה- DF-3 הינם טילים שיוצרו בסין בשנות ה-80' ועל אף שתיאורטית יש ביכולתם לשאת ראש נפץ גרעיני, נראה כי אין בידי הסעודים נשק מסוג זה. כמו כן, מסבירים המומחים, כי לטילים אלו אין יכולת הנחייה מרחוק בעת שהייתם באוויר, ולכן מלאכת כינונם בעודם על הקרקע הינה קריטית לשם פגיעה מוצלחת במטרה. בכך, מסבירים בעצם המומחים את משטחי השיגור שנצפו בתצלומי האוויר, אשר תוכננו מראש ונבנו במיוחד לשם שיגור מהיר ומדוייק למטרה הרצוייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully