וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על המפה: 4 מדליות לישראל באוליפיאדת המחשבים

10.7.2013 / 22:01

חברי המשלחת הישראלית, שדורגו במקום השמיני מתוך 80 מדינות בתחרות שהתקיימה באוסטרליה, חזרו עם מדליית זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד - והרבה כבוד. במקום הראשון: סין

הישג נאה למשלחת הישראלית באולימפיאדה למדעי המחשב. בתחרות שהסתיימה הערב (רביעי) באוסטרליה, זכתה הנבחרת הישראלית בארבע מדליות אולימפיות: מדליית זהב אחת, שתי מדליות כסף ומדליית ארד. הנבחרת הישראלית דורגה במקום השמיני מתוך 80 מדינות. מדובר בהישג הטוב ביותר של הנבחרת מאז שישראל החלה להשתתף בתחרויות הבינלאומיות, ובקפיצה מרשימה של תשעה מקומות בדירוג העולמי לעומת שנת 2012, אז דורגה 17. בשנת 2011 ישראל דורגה במקום ה-19 ושנה קודם לכן דורגה ישראל במקום ה-23 בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה גאווה. חברי המשלחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום הראשון בתחרות זכתה נבחרת סין, אחריה דורגה הנבחרת הרוסית ובמקום השלישי דורגה נבחרת קוריאה הדרומית. במדליית הזהב זכה דניאל הדס בן ה-18 וחצי מתיכון "איילון" בחולון, במדליות הכסף זכו תום קלוורי, תלמיד תיכון "הכפר הירוק" ברמת השרון בן 17, ואוהד קליין בן ה-17, תלמיד ישיבת אמי"ת שבכפר גנים. רון ריבצ'ין בן ה-18, תלמיד "אורט השומרון" מבנימינה, זכה במדליית ארד.

האולימפיאדה הבינלאומית למדעי המחשב מתקיימת זו השנה ה-16. היא נמשכת ארבעה ימים ומשתתפים בה תלמידים מרחבי העולם עד גיל 20. לאולימפיאדה העולמית מגיעים התלמידים שעברו בהצלחה את התחרות הארצית שנערכת בשיתוף אוניברסיטת תל-אביב והאוניברסיטה הפתוחה, ובתמיכה של משרד החינוך. התחרות כוללת פתרון ארבע בעיות אלגוריתמיות ללא חומר עזר וללא מחשבים, וכן פתרון בעיות תכנות.

נתניהו: "גאווה גדולה למדינת ישראל"

הדס, זוכה מדליית הזהב, סיפר בהתרגשות: "זו הרגשה מצוינת, אני לא יכול להגיד שציפיתי למדליית זהב, היה לי מזל ואני שמח מאוד על ההישג". מדובר במדליה השנייה להדס באולימפיאדה זו, לאחר שזכה במדליית ארד באולימפיאדת מדעי המחשב שנערכה ב-2010. חברו לנבחרת קלוורי, הוסיף: "עבדנו על זה מאוד קשה, ביום הראשון היה נדמה לרגע שאנחנו לא מצליחים, אך ביום השני התאפסנו על עצמנו, התאמצנו מאוד והצלחנו להגיע למקומות מאוד מכובדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מברך את חברי המשלחת הישראלית על ההישג המרשים באולימפיאדה למדעי המחשב. יולי 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך שי פירון ושר המדע יעקב פרי עם חברי המשלחת לפני צאתה לאולימפיאדה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אורן בקר שמאמן את הנבחרת יחד עם יונתן מושיוב, ציין כי "ההישג של התלמידים מרשים במיוחד לאור העובדה שביום הראשון סבלנו מתקלה טכנית שפגעה בהצלחתנו. לשמחתנו, ביום השני התלמידים נלחמו בכל הכוח ועל אף הקשיים טיפסו למעלה וזכו להישג יפה ומכובד". עופר רימון, ראש מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, אמר כי "בשנים האחרונות אנחנו שמים יותר דגש על המפעל של האולימפיאדות הבינלאומיות, החל משלב האיתור דרך שלבי האימון. נראה שהעבודה הקשה והשיטתית מתחילה לשאת פרי ואנחנו נעשה מאמצים להמשיך ולטפס אל הפסגה העולמית".

שר החינוך, שי פירון בירך את התלמידים ואמר: "מדובר בהישג מרשים ומרגש, זוהי הוכחה נהדרת ליכולתם של ילדי ישראל" אין ספק שבזכות הכישרונות שלנו בתחום המדעים, מדינת ישראל תמשיך בעתיד להוביל את העולם באיכות המחקר המדעי, היזמות והחדשנות". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את חברי המשלחת הישראלית. "מדובר בהישג הטוב ביותר של הנבחרת מאז שישראל החלה להשתתף בתחרויות הבינלאומיות", כתב ראש הממשלה נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "הבאתם גאווה גדולה למדינת ישראל והוכחתם שיש לנו נוער עם עתיד מבטיח", הוסיף נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully