וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אישום "על תנאי" נגד עד המדינה בבר-נוער

גלעד גרוסמן

10.7.2013 / 20:28

הפרקליטות תמחק את כתב האישום בגין מעורבתו של עד המדינה בפרשת הרצח במועדון הקהילה הגאה בתל אביב ב-2009, לאחר שיעיד נגד הנאשם המרכזי - חגי פליסיאן

הפרקליטות צפויה להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד עד המדינה בפרשת הרצח בבר נוער בגין מעורבותו בתכנון הרצח באוגוסט 2009, שבו נורו למוות ניר כץ וליז טרובישי. על פי המסתמן, עד המדינה יואשם במסירת פרטים לנאשם המרכזי בפרשה, חגי פליסיאן, אודות מבנה מועדון הקהילה הגאה בתל אביב והתנהלות חברי המקום. מדובר בכתב אישום "על תנאי", שצפוי להימחק לאחר שעד המדינה יעיד במשפטו של פליסיאן. כתב האישום נועד להבטיח את שיתוף הפעולה של עד המדינה עם המשטרה והפרקליטות, לאחר שהוא כבר נמלט מדירת המסתור שבה שהה תחת שמירה משטרתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב אישום "על תנאי". עד המדינה בפרשת הבר-נוער/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר הועבר העד לאחריות הרשות להגנה על עדים, לאחר שסיים את חקירותיו במשטרה. הוא צפוי להישאר במשמורת הרשות עד מתן עדותו במשפט הרצח, לכשייפתח, ולאחר מכן לעזוב את הארץ תחת זהות בדויה ולהתחיל בחיים חדשים במדינה זרה. כמה ימים קודם לכן נמלט עד המדינה מדירת המסתור שבה הוחזק על ידי המשטרה, ונתפס לאחר יומיים בבניין ברחוב יצחק שדה בתל אביב.

עם חזרתו לידי המשטרה, טענו חוקריו כי חזר לשתף פעולה עמם וכי חזר על גרסתו הראשונית, שבה הפליל את חבריו הקרובים – חגי פליסיאן, קרובו של פליסיאן אשר על פי חשד המשטרה הותקף מינית על ידי מייסד הבר-נוער שאול גנון, וכן טרלן חנקישייב. "הייתי לחוץ, לכן ברחתי", הסביר העד לחוקרים. "אני מרגיש שבגדתי בחברים שלי. אף אחד לא איים עלי". במשטרה הדגישו כי על אף בריחתו הוא לא הפר את ההסכם שנחתם עמו וכי הוא אינו במעמד של עצור, אלא שוהה בדירת המסתור החדשה מרצונו החופשי.

אישום: "פליסיאן רצח בשל שנאתו להומוסקסואלים". דניאל בוק
הנאשם המרכזי ברצח בבר-נוער, חגי פליסיאן/דניאל בוק

ביום שני השבוע הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד פליסיאן בן ה-23, בגין הרצח של ליז טרובישי וניר כץ, וניסיון רצח של עשרה צעירים נוספים. על פי כתב האישום, כמה שבועות לפני הרצח שמע פליסיאן מאדם צעיר הקרוב לו כי גנון פגע בו מינית. אותו צעיר, שנעצר אף הוא בפרשה, פנה אל עד המדינה בפרשה וקיבל ממנו פרטים על גנון ועל המועדון. בכתב האישום נטען כי פליסיאן החליט לרצוח את גנון כנקמה, וכן לפגוע בבאי המועדון "בשל עוינותו לנטייתם המינית".

מכתב האישום עולה כי פליסיאן הגיע למועדון בשעת לילה, כברשותו אקדח גנוב ובו 15 כדורים, והוא רעול פנים ולבוש בגדים כהים. במקום שהו באותו הזמן לפחות 26 בני אדם. אז, כך נטען, הוא התחיל לירות ללא הבחנה בנוכחים בחדר המרכזי ואז תר אחר קורבנות נוספים במטרה לרצוח כמה שיותר. מהירי נפגעו כץ וטרובישי ועשרה צעירים נוספים נפצעו פציעות שונות, חלקם נותרו נכים וסובלים מנזקים נפשיים חמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully