וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שני הרוגים במתקפת טרור על מחסום בסיני

10.7.2013 / 4:55

במתקפה שערכו חמושים איסלמיים באזור הגבול עם ישראל, נפצעו 6 בני אדם נוספים. טרם הוברר אם מדובר בחיילים או באזרחים. מוקדם יותר השבוע נורה למוות חייל מצרי ליד אל-עריש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, יותם בן-דוד

(צפו בתיעוד ההפגנה הקטלנית בקהיר בשני)

חוסר היציבות בחצי האי נמשך: שני בני אדם נהרגו הלילה (רביעי) ושישה נפצעו במתקפה שערכו חמושים איסלמיים באמצעות רקטות נגד טנקים על נקודת בידוק בצפון סיני שבמצרים, סמוך לגבול עם ישראל. עוד נמסר כי טרם הוברר אם הנפגעים הם אזרחים או אנשי כוחות הביטחון. מוקדם יותר השבוע נורה למוות חייל מצרי על ידי חמושים במתקפה שבוצעה על עמדת בידוק ביטחוני סמוך לעיר אל-עריש שבצפון חצי האי.

כמו כן בתחילת השבוע פגעו מחבלים בצינור גז ראשי באזור. עדי ראייה אמרו לטלוויזיה הממלכתית במצרים כי הצינור, המספק גז לירדן, הותקף בשתי נקודות מדרום לאל-עריש וכי הפיצוץ גרם לדליקה גדולה ולשיבוש האספקה לירדן. איש לא קיבל אחריות למתקפה.

חיילים מצרים שומרים על הגבול ברפיח, יולי 2013. AP
חיילים מצרים סמוך לגבול עם רצועת עזה בשבוע שעבר/AP

בתגובה למתיחות בחצי האי החל אתמול הצבא המצרי להגביר את האכיפה באזור הגבול עם רצועת עזה (רפיח המצרית), ובאזור גבול ישראל-מצרים בפתחת רפיח עקב חשש ממהומות. בימים האחרונים הודיעו קציני הצבא המצרי לגורמים במערכת הביטחון הישראלית כי רוב המנהרות מתחת לציר פילדלפי נסגרו, למעט מנהרות טרור שלא מכירים את מיקומן.

במערכת הביטחון בישראל מעריכים כי הפיצוץ בסיני של צינור הגז לירדן קשור לאיסלאמיסטים שיצאו מרצועת עזה. לדברי גורם ביטחוני, הצבא המצרי מרכז את מאמציו סביב אל-עריש, המקבלת דרך הים סחורות שונות המוברחות לסיני ולרצועת עזה. כמו כן מבינים במצרים כי גורמים קיצוניים עלולים לצאת מעזה ולבצע פיגועים בערי המדינה ובסיני על רקע הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי.

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
בתגובה למתיחות בחצי האי החל הצבא המצרי לתגבר כוחות סמוך לגבול עם הרצועה/רויטרס

בסוף השבוע שעבר דווח כי חמישה שוטרים מצרים נהרגו במתקפה שביצעו חמושים במחסום בסיני. כמו כן דווח כי איש דת קופטי נהרג במחסום מירי חמושים. עוד ארבעה מחסומים הותקפו, אך לא דווח על הרוגים. מאז הדחתו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ב-2011 ועד להדחתו של מורסי בשבוע שעבר, ניצלו קבוצות חמושים את חוסר היציבות השלטונית ואת היעדר האכיפה באזור חצי האי כדי לערוך התקפות נגד כוחות צבא מצרים וכן נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully